RSS

You are here

До половине јуна искоришћено више од 50 одсто буџета за капиталне инвестиције

На 30 пројеката чију реализацију контролише Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, до 15. јуна повучен је око 51 одсто планираних средстава, а у наредним месецима очекује се још бољи резултат јер је грађевинска сезона у пуном јеку.

 

Извршење буџета којима управља Министарство је на нивоу од 49 одсто за инвестиције из републичког буџета и 53 одсто кад је реч о пројекима који се финансирају из кредита. Посебно је важно да изведени радови на терену у потпуности прате финансијску реализацију, будући да су јавна предузећа, као услов за исплату субвенција, у обавези да Министарству достављају месечне извештаје о повлачењу кредита и реализацији пројеката.

 

Обавеза оваквог извештавања уведена je јануара ове године, а први пут је, захваљујући доброј организацији Министарства, примењен и нов начин управљања пројектима, захваљујући којем је у претходне три године изграђено 200 километара ауто-пута, као и скоро 300 мостова.

 

Међу 30 пројеката чију реализацију контролише Министарство најзначајнији су и највећи пројекти у области саобраћајне инфраструктуре, као што су изградња Коридора 10, укључујући и Ипсилон крак код Суботице, изградња Коридора 11, моста Љубовија-Братунац, Жежељевог моста у Новом Саду, те реконструкција пруге Београд-Бар и деоница на железничком Коридору 10. Такође се прате и радови на проширењу граничног прелаза Батровци, као и пројекти водоснабдевања и пречишћавања отпадних вода у градовима и општинама широм Србије.

 

Укупан буџет за све пројекте којима управља Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре у 2017. износи 61,7 милијарди динара, од чега су 20,4 милијарде динара из буџета Србије, а 41,3 милијарде динара из пројектних зајмова. Имајући у виду да током зиме нема радова, па самим тим ни трошења буџета за капиталне инвестиције, реализација расхода за капиталне инвестиције не може се сагледати на основу података за неколико месеци, већ се мора посматрати на годишњем нивоу.

 

Једини пројекти из ресора Министарства који нису још почели са реализацијом су изградња нових 19,5 километара обилазнице око Београда и модернизација деонице Београд-Стара Пазова, као део пројекта изградње брзе пруге Београд-Будимпешта. За пругу Београд-Стара Пазова уговор о финансирању потписан је половином маја и почетак радова очекује се до краја ове године, док је планирани почетак радова на oбилазници одложен јер Министарство финансија није завршило процедуру у вези са добијањем зајма код кинеске Eксим банке за овај пројекат.