RSS

You are here

Михајловићева: Обнова пруге Ресник-Ваљево у року, циљ модернизација целе барске пруге

 

Потпредседницa Владе и министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, проф. др Зорана Михајловић, присуствовала је данас обележавању успостављања саобраћаја на реконструисаном делу пруге Београд-Бар, од Ресника до Вреоца, и поручила да је модернизација целе барске пруге један од стратешких циљева Владе.

 

„Данас је важан дан јер је после 40 године модеризован један део барске пруге. Овај посао је урађен у року и квалитету као што увек радимо са „Руским железницама“, а кроз пројекте се најбоље види каква је сарадња две државе”, рекла је потпредседница Владе на свечаности на Главној железничкој станици, којој су присуствовали и амбасадори Русије и Црне Горе, Александар Чепурин и Бранислав Мићуновић.

 

Она је додала да очекује да реконструкција целе пруге Ресник-Ваљево буде завршена у року, у новембру, чиме ће путовање овом деоницом бити скраћено на сат и 15 минута.

 

“Један од стратешких циљева је да барску пругу вратимо на пројектоване брзине, а процена је да је за реконструкцију преосталих деоница вредност инвестиције око 220 милиона евра. На томе ћемо радити у наредном периоду, о томе се већ воде одређени разговори, а од јесени очекујем и конкретније информације о томе”, рекла је Михајловићева. Она је додала да је барска пруга значајна због повећања транспорта путника и робе Коридором 11, као и да је реч о саобраћајници важној за читав регион.  

 

Михајловићева је подсетила да укупна улагања у железницу износе око четири милијарде евра, рачунајући и пројекат Београд-Будимпешта.

 

Поводом инцидента са гарнитуром црногорских железница која је ишарана код Лајковца, Михајловићева је апеловала на све да чувају возове уместо да се они повлаче из употребе како би вагони били враћени у првобитно стање.

 

Александар Чепурин, амбасадор Руске Федерације у Србији, захвалио је потпредседници Михајловић на пажњи коју посвећује пројектима на железници, као и српским инжењерима који су радили на реконструкцији пруге заједно са компанијом „РЖД интернешенел”. Он је изразио очекивање да ће се успешна сарадња на железничким пројектима наставити, и додао да су поред транспорта, за даљи развој односа Русије и Србије важни развој енергетске инфраструктуре, као и изградња индустријског парка, у шта би могле да се укључе и „Руске железнице“.

 

Бранислав Мићуновић, амбасадор Црне Горе у Србији, рекао је да ће барска пруга, са завршеном реконструкцијом и модернизацијом која се очекује у наредном периоду, бити у служби у бржег транспорта робе и путника, додајући да је у Црној Гори реконструисано 46 одсто те саобраћајнице. Подсећајући да је у току изградња ауто-пута који ће спојити Црну Гору и Србију, Мићуновић је поручио да инфраструктура “није техничко питање, већ значи живот за наше земље и читав регион”, и пожелео срећу потпредседници Михајловић у даљим радовима на реконструкцији барске пруге кроз Србију.

 

Душан Гарибовић, в. д. генералног директора “Инфраструктуре железнице Србије“, рекао је да је прва фаза реконструкције Ресник-Ваљево још један пројекат који су српске и руске железнице реализовале заједно у року, као што је био случај и са три „северне“ и три „јужне“ деонице на железничком Коридору 10 и прузи Београд-Панчево. “Ових дана почињу радови на тунелу и вијадукту код Чортановаца, а до краја године очекујемо да почну радови и на отвореној прузи на деоници Стара Пазова-Нови Сад“, рекао је Гарибовић.

 

Обновом пруге од Ресника до Вреоца, у дужини од 35 километара, завршена је прва фаза реконструкције пруге Ресник-Ваљево, дужине 77,6 километара, пројекта вредног 80 милиона долара, који се реализује из кредита Руске Федерације за модернизацију српске железнице. Завршетак реконструкције комплетне деонице Ресник-Ваљево планиран је за половину новембра 2017.