RSS

You are here

Михајловићева: Вратили смо транзитни саобраћај, Србија је поново саобраћајно чвориште региона

 

Потпредседница Владе и министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, проф. др Зорана Михајловић, рекла је данас да је убрзана изградња Коридора 10 у последње три године вратила на српске друмове око 15 милиона возила која користе овај регион за транзит.

 

Она је истакла да је највећа предност Србије управо њен положај у региону и Европи, односно то што представља најкраћу руту за транзит људи и робе регионом. 

“У време док Србија није имала изграђен значајан део ауто-путева, логично је да су возачи ишли преко Румуније и Бугарске, иако им је тај пут био за око 100 километара дужи. Разлог што нас данас не заобилазе је управо то што се пројекти у Србији брже завршавају”, рекла је Михајловићева гостујући у јутарњем програму Хепи телевизије.

 

Коментаришући кадрове из филма о сто дана рада Министарства грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре у новој Влади Србије, Михајловићева је као најзначајније резултате издвојила пуштање у саобраћај 30,5 километара најмодернијег ауто-пута између Пирота и Димитровграда, почетак асфалтирања на деоницама Коридора 10 кроз Грделичку клисуру, као и позитивну реакцију извођача на ненајављене обиласке радова на Коридору 11.

 

“Интерес Владе Србије је да добијемо добре путеве и то је оно што занима и грађане, а не која компанија је извођач. Наставићу да обилазим радове као и до сада јер се показало да притисак на извођаче и пажња јавности помажу да се радови брже изводе”, рекла је Михајловићева, наводећи као пример деоницу Обреновац-Уб, где су радови интензивирани после њене посете градилишту.

 

Михајловићева је рекла да је за Србију значајно повезивање и са луком у Бару, преко Коридора 11, као и са луком у Драчу, преко будућег “ауто-пута мира” Ниш-Приштина-Тирана-Драч, јер у интересу Србије је да она има излаз на море и добру повезаност са свим суседима.

 

Она је додала да се Министарство током првих сто дана нове Владе бавило и многим другим важним темама, као што су увођење директног лета за Пекинг и модернизација железнице, која ће остати један од приоритета Министарства и Владе.

 

Она је рекла да је током првих 100 дана Владе завршена прва велика реконструкција на једној деоници пруге Београд-Бар после 40 година откако је ова пруга изграђена. У наредном периоду, како је навела, план је да се после првих 77 километара од Ресника до Ваљева реконструише и остатак барске пруге, да се изгради брза пруга Београд-Будимпешта и модернизује пруга ка Нишу, како би возови и на том потезу ишли 120 километара на час.

 

“Нажалост, Србија је тек у последњих неколико година почела озбиљно да се бави модернизацијом своје железнице. Сад радимо оно што није рађено претходних 20 година, зато што неке претходне владе нису препознале да је управо железнички саобраћај будућност”, рекла је Михајловићева.