RSS

You are here

ЗОРАНА МИХАЈЛОВИЋ: Ја сам имала храбрости да пријаву против Војина Лазаревића извадим из фиоке

Тужилаштво ради и ја им верујем, а волела бих да видим да сви предмети добију свој епилог, као на пример предмет који се односи на Војина Лазаревића око струје, јер ја сам кривичну пријаву проследила тужилаштву, каже министарка Зорана Михајловић

 

БЕОГРАД -  Потпредседник Владе Србије и министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Зорана Михајловић, ексклузивно открива да је кривична пријава против познатог мешетара електричном енергијом, Војина Лазаревића, годинама држана у фиоци Министарства енергетике, али и да је она имала храбрости да је из фиоке извади и проследи надлежном тужилаштву.

 

Све то указује да је померање Михајловићеве са места министра енергетике одговарало онима који воле да муте у том сектору.

 

Осим тога, Михајловићева се својим радом у овој и претходној Влади замерила најмоћнијим људима у држави. Између осталог, Љубиши Бухи, заштићеном сведоку, претила је рушењем нелегалних објеката.

 

Недавно је предложила да ресорни министар поводом малверзације са набавком бројила за ЕПС, (вредност посла 500 милиона евра), достави МУП-у извештај о неправилностима на тендеру.

 

У министарству које сада води покренула је кривичне истраге против десетине корумпираних службеника, и бивших министара, а на питање Таблоида, да ли се боји за личну безбедност она одговара:

 

"...Искрено не очекујем да ме ико чува, и даје подршку. Ја сам свесна да кад су тешке ствари, увек останете сами. Никад нећу одустати од борбе за боље!

- Како коментаришете ситуацију у којој су државни службеници, и бивши министри протеклих година нанели штету од 60 милиона евра Железници, а да нико није кривично одговарао?

 

З.М: Још није. Не значи да неће. Тужилаштво ради и ја им верујем, а волела бих да видим да сви предмети добију свој епилог, као на пример предмет који се односи на Војина Лазаревића око струје, јер ја сам кривичну пријаву која је била по фиокама као министар енергетике поново отворила, и проследила тужилаштву. Ако неко није крив, да се зна да није, а ако јесте, зна се где му је место, каже она за Таблоид.

 

Михајловић: Држави треба мала, ефикасна и професионална администрација

 

- Да ли ова Влада, или барем Ваша странка, планира да у Скупштину пошаље предлог измена Закона о државним службеницима, како би се склонила гомила штеточина које раде у готово свим министарствима? Какав је Ваш став по том питању?  Подсетићемо рекли сте да у Вашем министарству има двадесет правника од којих је употребљиво тек пет.

 

З.М: Да, планирамо. Државна администрација ће бити мања, стручнија и бржа. Ја мислим да Закон о државним службеницима хитно мора да се мења, јер није питање само броја људи, већ и квалитета људи. Држави треба мала, ефикасна, професионална, и добро плаћена администрација, а не гломазна, незаинтересована и заштићена, какву имамо данас. Очекујем од Министарства за државну и локалну самоуправу да изађе са предлогом измене закона.

 

- Пруга Београд - Бар, која је у поплавама прекинута је поправљена како сте обећали. Али када ће та пруга бити оспособљена да возови могу да иду просечном брзином од барем 90 км на сат? Када ће Железница набавити нове локомотиве и вагоне, са бежичним интернетом и другим стварима које се данас подразумевају у развијеним земљама?

 

З.М: Реконструкција ове пруге која ће је оспособити да дође на пројектовану бризину, од 80 до 90 км на сат, почиње у трећем и четвртом кварталу ове године, а финансира се из руског кредита. После двадесет година се коначно улаже у железничку инфраструктуру, и није ми јасно шта се радило, и како смо могли да очекујемо било шта у овом виду транспорта ако возови иду у просеку 30 километара на сат.

 

- Да ли ће неколико десетина преосталих радника Желтурса, односно КСР-а у наредном периоду бити враћени у систем Железнице?

 

З.М: Њихов статус мора бити решен, какво решење ће бити зависи доста од Министарства привреде. Мој став је као и у енергетици, где смо Колубару метал вратили у окриље ЕПС-а, јер врши основну делатност. Дакле, раде се анализе и ако врше основну делатност, онда је боље да су део система.

 

- Када ће Србија имати домаћу возну композицију, на коју је могуће у Београду, Новом Саду, попети се колима на воз и отићи на летовање у Грчку? (Спаваћа кола, или купе, плус ауто воз)

 

З.М: Надам се врло брзо јер је то у плану свих промена, и улагања која вршимо.

 

- У време Бориса Тадића, односно Милутина Мркоњића, власт је планирала да финализацијом коридора десет и изградњом других путних праваца, побољша рејтинг, да би на изборима поново добила власт. Новац за изградњу путева је одобрен и из буџета пребачен фирмама одабраним на тендеру, али не и подизвођачима. Знамо да су Вас путеви сачекали не завршени, да су Тадић и Мркоњић отишли са власти, да ли Ви можете да нам кажете шта се десило са новцем грађана који је тадашња власт дала путарској мафији? Да ли је истина да се још увек трага за више од милијарду евра, буџетског новца из тих послова?

 

З.М: Коридор десет се гради деценијама, и могли смо имати два коридора десет до сада. Овако сви нас заобилазе, иду кроз друге државе, ми годишње због тога губимо стотине милион евра, и онда се љуте када кажем да је било јавашлука. Мислим да им је једнако било важно да медијски покривају и отварају понекад и два пута исти мост. Прво отворе једну па другу траку... Нису умели да се истински удубе у проблеме који постоје, и решавају их. Управо тако су највише страдали подизвођачи, јер им се у највећем броју случајева дешава да извођач не плати за изведене радове. Иначе ја сам заговорник да домаће фирме морају да имају више посла, и да нема ни једног разлога да не буду главни извођачи, а не да их стално гурају у подизвођаче, док често раде цео посао. Надам се да ће бар једину деоницу која није уговорена на коридору десет добити конзорцијум домаћих фирми, јер су способне да направе, ништа лошије од било које стране фирме.

 

Михајловић: Нисам формално ни неформално била предложена за новог председничког кандидата СНС

 

- Молим Вас прокоментаришите чињеницу да сте више пута неформално предложени за новог председничког кандидата Српске Напредне странке на следећим изборима?

 

З.М: Нисам ни формално, ни неформално предложена ни ја ни било ко други. Та тема у СНС-у не постоји. Када буду били избори, и припрема за њих онда ћемо причати, и видети ко ће бити кандидат СНС.

 

- Прича се да је сукоб између Вас и кадрова Председника Томислава Николића, почео након што су Ваши непријатељи у странци пласирали причу да Вам је популарност далеко испред оне Председника Србије?

 

З.М: Немам ја тако фине непријатеље да ме хвале и да промовишу мој високи рејтинг. Ја пуно радим јер верујем да могу да помогнем, убрзам и покренем, то је мој стил живота, а не кампања.

 

- Више пута су медији писали о поделама унутар Напредне странке, како коментаришете те приче?

 

З.М: Највише читалаца је у СНС-у. Зато медији стално измишљају приче о СНС. Највећа странка, највеће приче. Па неће ваљда да причају о ЛДП-у?

 

- Водили сте Министарство енергетике, сада грађевинарство и саобраћај, у оба сектора Вашим радом сте се сукобили са најопаснијим и најутицајнијим људима у региону. Да ли сте имали подршку унутар странке за такав рад? Да ли се бојите за личну безбедност? Да ли можда напади страначких колега на Вас имају везе са чињеницом да сте напали неке од тајкуна који су њих лично финансирали?

 

З.М: Да нисам имала подршку не бих била потпредседник. Све што радим радим у договору и у сагласности са Вучићем, али исто тако, искрено не очекујем да ме ико чува, и даје подршку. Ја сам свесна да кад су тешке ствари, увек останете сами. Никад нећу одустати од борбе за боље, за правду никад нећу одустати да зауставим сваког ко би да се бави нечасним радњама..

 

- Сукобљавали сте се и са коалиционим партнерима, највише са онима из СПС, деловало је да имате подршку премијера, али не и целе странке у тим ситуацијама?

 

З.М: Велика смо ми странка. Када би ме сви волели и хвалили, знала бих да лоше радим.

 

КУРИР