RSS

You are here

"Алколок" уређаји за мање саобраћајних несрећа

Трендови понашања младих људи у саобраћају такви су да се размишља и о техничким ограничењима, попут "алколок" уређаја, који не дозвољава стартовање возила, уколико је особа под дејством алкохола, изјавио је данас помоћник министра у Министарству грађевинарства, саобраћаја и инфрструктуре задужен за друмски саобраћај Саша Стојановић.

"Са бројем жртава које имамо сваке године на путевима, без обзира што имамо тренд пада, нећемо сигурно као држава дозволити да то буде индивидуална одлука возача, учесника у саобраћају, да ли ће сести у алкохолисаном стању за волан, или не", рекао је Стојановић.

Истакао је да је очигледно да се као друштво још налазимо у таквом стадијуму развоја и трендови понашања младих људи су такви да се мора прибећи и неким техничким ограничењима која постоје у неким европским земљама, попут "алколока".

Стојановић тврди да се говори искључиво о ефектима безбедности саобраћаја, те да ће едукација деце најмлађих узраста, са којом се кроз акциони план кренуло, давати ефекте тек кроз неколико година.

"Деца ће сазревати са свешћу о нужности пристојног саобраћајног понашања. До тог периода, ми морамо да прибегавамо и оваквим размишљањима, која ће заиста онемогућити коришћење возила када се возач налази у стању небезбедном по остале учеснике у саобраћају", рекао је Стојановић.

Према његовим речима, на основу студије изводљивости, добиће се параметри, а размишља се о спектру возила на које треба то уградити, али каже и да је тешко издвојити групу возила која би имала обавезу да тај уређај имају уграђен.

"Ради се о уређају који кошта и свака технолошка иновација од стране корисника возила доживљава се као намет и додатно оптерећење на кућни буџет", рекао је Стојановић, али понавља да се ту ради искључиво о ефектима безбедности саобраћаја.

Он је навео пример трагичног удеса од 6. августа, када је око четири сата ујутру, код Ивањице, младић од 21 године изгубио живот и нагласио да су у тој незгоди генерисани сви дефинисани проблеми - присуство више лица у возилу, четири ујутро, неприлагођена брзина.

"То је један од разлога зашто смо инсистирали да се ограничи управљање моторним возилом у периоду не од 00-06 сати, као што је већ, него 23-06 сати. Нужно је да измене закона о безбедности саобраћаја што пре уђу у скупштинску процедуру", рекао је помоћник министра.

Када се погледа статистика од 2013. године, каже Стојановић, постоји тренд опадања смртно страдалих узраста 18-35 година и наглашава да је управо то циљна група за коју се иначе сматра да је најризичнија и која највише смртно страда.

"Оно што је забрињавајуће и што није уважено као препорука радне групе, јесте нулта толеранција на алкохол, поготово ако имамо статистичке показатеље да алкохол представља за четвртину већи разлог смртних исхода у саобраћајним незгодама, онда је заиста тај наш предлог био оправдан и ми ћемо се као Министарство и даље залагати за нулту толеранцију алкохола", сматра Стојановић.

Додаје да је очигледно да код младих људи не постоји свест о штетности алкохола и о повезаности алкохола и саобраћајних незгода.

Из тих разлога, подвлачи Стојановић, још је у новембру 2014. када је била тешка саобраћајна незгода на Ади Хуји, у којој је смртно страдало троје младих, образована радна група за бригу о младим возачима, на иницијативу потпредседнице Владе проф. др Зоране Михајловић, са жељом да се дефинишу проблеми и да сепредложе решења за измене и допуне Закона о безбедности саобраћаја.

"Резултат рада те радне групе био је предлог које је наше Министарство упутило МУП-у. Добар део тих предлога је усвојен и заиста смо очекивали да ће у периоду од протеклих годину и по дана, од када је формирана Радна група за безбедност саобраћаја, тај закон ући у процедуру. Очекујемо да ће обећање министра унутрашњих послова бити спроведено у дело након конституисања нове владе", каже Стојановић.

Сматра да је то јако битан закон и да те измене уводе неке новине у прописе о безбедности саобраћаја, са којима се нада да ће се успети у намери да се тренд незгода сузбије.