RSS

You are here

Ковачевић: Без леда на рекама, изградња ледоломца по плану

Помоћник министарке грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре задужен за водни саобраћај, Вељко Ковачевић, демантовао је данас наводе из изјаве председнице одбора за саобраћај Народне странке Марине Липовац-Танасковић, у вези са стањем леда на рекама и изградњом ледоломца:

 

Врло једноставним увидом у тренутну хидролошку ситуацију у Србији, која се дневно ажурира и јавно је доступна на сајтовима, између осталих РХМЗ-а, Дирекције за водне путеве, јавних водопривредних предузећа и др, може се видети да нема појаве леда на Дунаву, Сави и Тиси. Дакле, лаж је да се на овим рекама формира лед. Оваква ситуација је очекивана за сваког ко се макар мало разуме у хидрологију и метеорологију, имајући у виду да тренутни водостај, који је далеко од ниског водостаја из јануара 2017. године, као и просечне температуре воде, не погодују стварању леда на рекама. Због тога молимо Народну странку да не шири панику и не узнемирава јавност својим аматеризмом и нестручношћу.

 

То што се Народна странка информише о хидролошкој ситуацији у Србији путем појединих друштвених мрежа и аматерских снимака, само говори о томе на који начин би водили државу када би се то којим несрећним случајем догодило. Покушати да се манипулише грађанима Србије сликама Чукаричког рукавца на коме се формирао танак лед је нечувен, с обзиром на то да и сами власници чамаца који су привезани у марини у том рукавцу знају да се сваке године када температура  буде неколико дана у минусу, у том рукавцу формира ледена покорица, пошто се ниво воде у овом рукавцу мери у центриметрима, као и да ледене покорице нема већ од ушћа Топчидерке, који је далеко пре главног тока Саве.

 

Што се тиче ледоломца, такође до изражаја долази нестручност и аматерски приступ овом проблему Народне странке. Влада Републике Србије је, у складу са датим обећањем из 2017. године, обезбедила средства најпре за пројектовање брода ледоломца. Пројектант, који је изабран од стране Министарства пољопривреде на јавном тендеру, припремио је обимну техничку документацију за изградњу ледоломца, на бази које је расписан тендер за избор извођаца радова крајем 2018. године, док се завршетак радова на изградњи брода очекује до почетка 2020. Дакле, све што је обећано у фебруару 2017. урађено је и ради се у складу са обећаним роковима. На питање које изгледа највише интересује Народну странку, а то је ко ће добити посао изградње ледоломца, одговор зависи од тендера који је у току, али ће то свакако бити једно од домаћих бродоградилишта јер је то захтев тендера. На жалост НС, неће се српски ледоломци градити на појединим азијским и сличним дестинацијама са којих председник ове странке добија занимљиве износе донација.

 

Што се тиче трошкова рада мађарских ледоломаца, ради се о још једном покушају обмане јавности од стране Народне странке, имајући у виду да је Влада РС транспарентно приказала трошкове ангажовања ових ледоломаца током 2017. а који износе 300.000 евра, што је далеко мање од 500.000 евра које се наводе у саопштењу НС.

 

У жељи да помогнемо Народној странци да разуме систем одбране од леда на међународним водним путевима у Републици Србији, али и да би јавност разумела размере незнања представника Народне странке у области саобраћаја, указујемо на тои да се Дунав дели на три сектора одбране, и то први сектор Бездан-Бачка Паланка, други сектор Нови Сад-Београд и трећи сектор Београд-Ђердап 2.

 

Први сектор се више од 50 година брани по основу споразума са Мађарском, на основу ког овај сектор од заједничког значаја штите мађарски ледоломци, док трећи сектор бране српски ледоломац "Гребен" и ледоломац којег ангажује румунска страна, а то је обично српски брод "Бор" на које се прикаче ледоломна корита. 

 

Што се тиче другог сектора, који је изложен опасности од леда само у ванредним ситуацијама, он заиста није покривен радом ледоломаца, с обзиром на то да су приватизацијама које су извршене у време мандата Демократске странке, ДСС-а и других странака окупљених у Савез за Србију, потпуно уништене српске бродарске компаније, међу којима је и "Херој Пинки", који је располагао са два ледоломца (Вучево и Чакор) који су данас потпуно уништени. 

 

Због тога, Влада Србије је, да би заштитила инфраструктуру Србије од појаве леда и отклонила катастрофалне последице пљачкашких приватизација из периода од 2000. до 2011. године, одлучила да издвоји средства и изгради потпуно нови вишенаменски брод који ће служити и за одбрану од леда на сектору од Београда до Новог Сада.