RSS

You are here

Михајловићева: Ауто-пут кроз Грделицу на понос Србије, завршили смо највећи пројекат

Потпредседница Владе и министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, проф. др Зорана Михајловић, рекла је да је пуштање целог јужног крака Коридора 10 победа градитеља који су изградили модеран ауто-пут на најтежем градилишту у Европи, али и победа Србије, која завршава свој највећи инфраструктурни пројекат.

 

“Данас Србија треба да буде поносна, и наши грађевинари, који су изградили величанствен ауто-пут на најлепшој и најтежој деоници у Европи, али и сви наши грађани, јер за Србију нема важнијег пута од Коридора 10. Успели смо да завршимо највећи пројекат у земљи, који се радио 30 година и без којег ни регион ни Европа нису могли бити у потпуности саобраћајно повезани. Завршетком Коридора 10 од Хоргоша до Прешева отворили смо нову страницу и више не гледамо уназад, већ само унапред, ка новим пројектима, ка повезивању, бржем развоју и бољем животу наших грађана”, рекла је Михајловићева.

 

Потпредседница Владе је, заједно са председником Србије Александром Вучићем, премијерком Аном Брнабић и члановима Владе, представницима извођача и финансијера градње Коридора 10, дипломатског кора и високим званицама из земље и иностранства, обишла целу трасу ауто-пута кроз Грделичку клисуру која је вечерас пуштена у саобраћај.

 

Обраћајући се на локацији Момин камен представницима извођача, алпинистима који су радили на изградњи и новинарима, Михајловићева је рекла да је у питању једна од најлепших и најтежих тачака на траси кроз Грделичку клисуру.

“Да бисмо данас могли да прођемо овуда, био је потребан огроман рад минера и алпиниста који су уклонили велики део овог брда вишег од 110 метара, са више од 100 минирања и потрошених 100 тона експлозива.  Одавде је уклоњено више од 650.000 кубика камена, одвезено је чак 65.000 камиона препуних камена, које кад бисмо поређали у колону, њен почетак би био на Хоргошу, а крај у Прешеву и још који километар даље”, рекла је Михајловићева, и захвалила на томе што је у сваком тренутку постојала подршка председника Србије и Владе Србије за изградњу ауто-пута кроз Грделицу и спремност да се помогне у решавању проблема.

 

Она је додала да ће све што је на овој локацији ући у књиге, можда и у легенде, попут оних које већ постоје о овом месту.

 

“Нема војске која овде није пролазила, ово је место великих љубави и несрећа. Камен на којем стојимо данас налази се и на војничком гробљу наших Солунаца на Зејтинлику. Некад је на овом месту стајала стена, камена статуа девојке са корпом, Моме, која је због несрећне љубави овде и настрадала. Она историја коју данас пишемо и која ће остати иза нас јесте прича о храбрим и способним градитељима који су кроз Момин камен, који су  звали и “зла долина” и “балканска лепотица”, изградили најмодернији ауто-пут и на то треба да будемо поносни”, рекла је Михајловићева.

 

Ауто-пут кроз Грделичку клисуру у бројкама:

 

  • 26,34 километра укупна дужина ауто-пута
  • 210.868 тона асфалта уграђено је у овај ауто-пут
  • 654.000 кубика камена уклоњено је са Моминог камена у Грделичкој клисури
  • 36 мостова изграђено је на овој деоници
  • 15.146 м изграђених потпорних зидова
  • 7.500 м укупна дужина изграђених косина
  • 6.347 м регулације река
  • 5,798 м дужина свих мостова на овој деоници
  • 2.949 метара дужина тунела Предејане и Манајле и галерија
  • 1.808 метара дугачак је најдужи друмски тунел у Србији, Манајле
  • 1.500 метара потпуно нове пруге кроз Грделичку клисуру
  • 800 метара новоизграђеног магистралног пута
  • 645 метара дужина најдужег моста Врла
  • 62 метра висина највишег стуба на мосту Врла
  • 2 нове петље, Предејане и Владичин Хан