RSS

You are here

Михајловићева: Изграђен величанствен ауто-пут, очекујемо више саобраћаја и нове фабрике

 

Потпредседница Владе Србије и министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, проф. др Зорана Михајловић, рекла је гостујући у емисији “Око економије” на РТС-у да се сутра пушта у саобраћај величанствен ауто-пут кроз Грделичку клисуру, а да ће ефекти његове изградње бити бржи транспорт, нове фабрике и останак људи у том делу Србије.

 

“Коридор који смо завршили је најкраћа рута која спаја различите делове Европе, и за Србију значи много, и због транзитног саобраћаја који се већ враћа, али и због свега оног што долази с ауто-путем. Наше искуство после 300 километара асфалтираних ауто-путева у претходне четири године јесу да су уз ауто-пут никле десетине нових фабрика и погона и то је оно што очекујемо и с новим деоницама на Коридору 10 и на Коридору 11 које пуштамо у саобраћај“, рекла је Михајловићева.

 

Она је додала да ће током лета бити завршен у потпуности и источни крак Коридора 10, на којем се ради на још неколико критичних тачака, а до краја јуна биће пуштено у саобраћај и 103 километра ауто-пута од Обреновца до Чачка. “Данас смо почели радове и на деоници Прељина-Пожега, вредној скоро 500 милиона евра, с којом Чачак и читав тај део Србије постају нека врста транзитног коридора. Од Пожеге ће ићи један крак ауто-пута ка Црној Гори и Јадранском мору, други ка Босни и Херцеговини. С друге стране, код Чачка ће се Коридор 11 повезивати с Коридором 10 преко Моравског коридора, који такође почињемо да градимо на лето”, рекла је Михајловићева.

 

Она је нагласила да су деонице кроз Грделичку клисуру биле изузетно тешке за изградњу, јер су између осталог измештани корито реке и железничка пруга на Коридору 10, а са Моминог камена уклоњено је више од 650.000 кубика камена, што је количина за коју је потребно 62.000 камиона да би се превезла. “Сигурно је да ћемо кад се ауто-пут пусти у саобраћај још анализирати све што је рађено, како се неке грешке не би понављале на будућим пројектима”, додала је она.

 

Шеф “Пројекта југ” у “Коридорима Србије”, Леонид Вуковић, рекао је да су највећи изазов у изградњи ауто-пута кроз Грделичку клисуру била клизишта, посебно на косинама 3 и 5, која су ишла и до 45 метара испод површине терена.  “Сви учесници у пројекту сагласни су да су све конструкције апсолутно безбедне и да је ауто-пут безбедан за одвијање саобраћаја. Наредних месеци радиће се додатна стабилизација косина и клизишта, која неће утицати на саобраћај, али је значајна за дугорочну стабилност ових објеката”, рекао је Вуковић. Он је додао да је за сваког инжењера част бити део једног тако великог пројекта и да представља велико искуство које ће користити и на будућим пројектима.

 

Директорка регионалне канцеларије Европске инвестиционе банке (ЕИБ) за Западни Балкан, Дубравка Негре, рекла је да од 1977. године ЕИБ финансира изградњу ауто-путева кроз Србију, од ауто-пута Братствo и јединство, до обилазнице око Београда и јужног крака Коридора 10. “Пре него што је донета одлука да се одобри кредит 2009. године, рађене су и економске и техничке процене и дошли смо до закључка да од путарине две трећине инвестиције може да се исплати у року од 30-35 година и покрију трошкови одржавања, што је сасвим прихватљиво за овакав пројекат. Економске користи су много веће због развоја тог дела Србије, безбедности саобраћаја, бржег транспорта, јер је Коридор 10 најбржи пут којим се спајају централна и јужна Европа”, рекла је Негре.