RSS

You are here

Михајловићева: Немамо времена за чекање, Србија мора што пре да се повеже с регионом

Потпредседница Владе Србије и министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, проф. др Зорана Михајловић, рекла је данас да је инфраструктурно повезивање са регионом и Европом приоритет за Србију и да је ка томе усмерен и нови инвестициони циклус вредан више од пет милијарди евра.

 

“Србија нема времена за чекање, нама је важно да се што пре повежемо са Европом, јер је много времена већ изгубљено”, рекла је Михајловићева на панелу на Копаоник бизнис форуму, под називом “Развој инфраструктуре у региону – претпоставка чвршћег повезивања”.

 

Она је као пример навела да је Србија кад је 2012. почела да улаже у железницу, ушла у тај процес са најмање 10 година закашњења, а да су за то време други улагали у Коридор 4, иако је та рута дужа од руте Коридора 10.

 

“Сви су добродошли да улажу у Србију, али све што се гради у Србији, без обзира на то одакле долазе извођачи, мора бити усклађено с европским стандардима. Примера ради, за брзу пругу Београд-Будимпешта изабрано је нотификационо тело које ће проверавати да све што се гради и уграђује, од почетка до краја пројекта, буде у складу са свим стандардима”, рекла је потпредседница Владе.

 

Говорећи о најважнијим резултатима у претходном периоду, Михајловићева је рекла да је од 2014. асфалтирано скоро 300 километара ауто-путева. “Коридор 10 je практично завршен, односно остало је неколико тачака на којима се још ради на јужном и источном краку, укључујући и Грделичку клисуру. На Коридору 11, ка Црној Гори, пуштена је у саобраћај деоница Љиг-Прељина, деоница Обреновац-Уб је асфалтирана у потпуности, а у финалној фази су радови на деоници Лајковац-Љиг, која је такође практично завршена“, додала је она.

 

“Наук који имамо из претходног периода јесте да пројекти морају да буду добро припремљени како би могли да се реализују ефикасно и у року. Оно што касни, попут пројеката на Коридору 10, није проблем ни новац, него што нису били добро припремљени пројекти или на време завршене експропријације”, додала је Михајловићева, и нагласила да посебна пажња мора да се посвети и пројектантским кућама чији капацитети често нису довољни.

 

Она је нагласила да је железница до 2012. била потпуно занемарена и да се годишње није обнављао ниједан километар пруга. “У последњих неколико година реконструисали смо око 500 километара пруга, подједнако на главним железничким коридорима и регионалним пругама и спровели реформисање железничких предузећа. Такође, ове године крећемо у изградњу првог интермодалног терминала у Батајници”, рекла је Михајловићева.

 

Михајловићева је додала да је ваздушни саобраћај “перјаница” по усклађености са европским стандардима, као и да ће Србија ускоро имати три међународна аеродрома, у Београду, Нишу и Краљеву.