RSS

You are here

Михајловићева: После скоро 40 година најмодерније локомотиве за превоз терета

Потпредседница Владе Србије и министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, проф. др Зорана Михајловић, рекла је данас да Влада Србије улаже у развој и модернизацију железнице како би Србија постала незаобилазни транзитни коридор.

 

Михајловићева, која је на железничкој станици у Реснику присуствовала пуштању у саобраћај нових “Сименсових” „вектрон“ локомотива предузећа “Србија карго”, рекла је да нема ничег важнијег од реконструисаних пруга и нових возова.

 

“Шеснаест нових локомотива важно је не само за „Србија карго“, него и за Србију, јер је наш циљ да Србија и у железничком, као и у друмском саобраћају, буде незаобилазни транзитни коридор. За то су нам потребне обновљене пруге, нови возови, обучене машиновође, као и да пратимо технолошки напредак у свету. Морамо да наставимо да улажемо, има још много посла пред нама како бисмо за највише пет до шест година имали комплетно модернизован железнички Коридор 10. Данас то многима звучи невероватно, али је звучало невероватно и 2014. све што смо до сада урадили на модернизацији железнице”, каже Михајловићева.

 

Она је подсетила да је у претходном периоду набављено 48 путничких возова, а сада, после скоро 40 година, и 16 теретних локомотива. “Пре неколико година просечна старост машиновођа у „Србија каргу“ била је око 50 година, а у претходне две године запослено је око 180 младих машиновођа. У претходном периоду обновљено је око 500 километара пруга, а још око 500 километара пруга биће обновљено у току ове и идуће године”, навела је Михајловићева.

 

В. д. генералног директора “Србија карга”, Душан Гарибовић, рекао је да су нове, најсавременије „Сименсове“ локомотиве набављене уз подршку Владе Србије, потпредседнице Владе, ресорног министарства и Европске банке за обнову и развој. “Од данас најмлађа локомотива „Србија карга“ није стара 38 година, већ са 16 нових локомотива излазимо у сусрет потребама свих инвеститора који користе услуге железнице”, рекао је Гарибовић.

 

Генерални директор компаније “Сименс” у Србији Удо Ајхлингер рекао је да ће уз локомотиве које су испоручене “Србија каргу” ово предузеће бити веома конкурентно у превозу терета на железничком Коридору 10, али и ван тог коридора.

 

У набавку нових 16 локомотива уложена су 64 милиона евра.