RSS

You are here

Михајловићева: Заједно да уклањамо нефизичке баријере за још боље повезивање с регионом

Потпредседница Владе Србије и министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, проф. др Зорана Михајловић, рекла је данас на Копаоник бизнис форуму да повезивање са регионом подразумева не само изградњу нових ауто-путева и пруга, него и уклањање нефизичких баријера које представљају значајну препреку расту БДП-а, бржем кретању робе и укупном економском развоју.

 

“Физичке баријере полако остају иза нас, са пројектима које смо реализовали и са новим инвестиционим циклусом који креће ове године, вредним више од пет милијарди евра. Међутим, оно на чему морамо више да радимо јесте уклањање нефизичких баријера, односно задржавање камиона и возова на границама, које у просеку износи од пет до осам сати”, рекла је Михајловићева на данашњој пленарној сесији Копаоник бизнис форума под називом “Утицај развоја инфраструктуре, иновација и активне политике запошљавања на раст”.

 

Она је рекла да се са Македонијом и Босном и Херцеговином већ ради на успостављању заједничких граничних прелаза, као што се планира и са Црном Гором, али да највећи проблем представљају задржавање на границама између Србије и земаља које су чланице Европске уније, као што су Мађарска, Румунија и Бугарска. “To je озбиљан проблем и озбиљна препрека за економски развој, за ефикасност и конкурентност и раст БДП-а”, рекла је Михајловићева.

 

Говорећи о резултатима оствареним у претходном периоду, потпредседница Владе је рекла да је инфраструктура у Србији у 2019. на тачки с које нема више повратка на старо, односно на неразвијену железницу, нереформисана железничка предузећа и уговоре за одржавање путева од пре 20 и више година.

 

“У претходном периоду углавном смо се бавили пројектима које смо као Влада наследили. Није било једноставно ухватити се у коштац са свим проблемима и завршавати пројекте. Асфалтирали смо око 300 километара ауто-путева, а број возила на нашим ауто-путевима у 2018. износио је 58 милиона, у односу на 32 милиона у 2012”, рекла је Михајловићева и додала да се у наредних 10 година очекује да тај број буде повећан на 110 милиона возила.

 

“Испред нас је нови инвестициони циклус вредан више од пет милијарди евра, који обухвата изградњу нових ауто-путева којима ћемо се повезати са регионом, инвестиције у нове брзе пруге, као и у водни и ваздушни саобраћај. Поред ауто-пута Ниш-Мердаре-Приштина, градићемо и нови ауто-пут ка Босни и Херцеговини, који је важан за политичку и економску стабилност региона, као и Моравски коридор од Прељине до Појата. Почетак радова на Моравском коридору очекујемо ове године, а овај ауто-пут је посебно важан јер ће повезати централну Србију и помоћи у бржем развоју тог краја и задржавању младих у земљи”, рекла је Михајловићева.

 

Она је додала да нови инвестициони циклус укључује и изградњу брзе пруге Београд-Будимпешта, модернизацију пруге Ниш-Димитровград, као и наставак улагања у ваздушни саобраћај, који већ данас изгледа потпуно другачије у односу на пре неколико година.

 

Према њеним речима, број путника повећан је са три милиона на око шест милиона на београдском аеродрому, а на нишком аеродрому повећан је са око 1.300 на више од 350.000 у 2018. “Очекујемо 10 одсто раста на нишком аеродрому и у овој години, на 380.000 до 400.000 путника, а у јуну у Краљеву отварамо за саобраћај Аеродром “Морава”, где очекујемо око 20.000 путника у овој, а више од 100.000 наредне године”, навела је она.