RSS

You are here

Михајловићева: Завршетак Коридора 10 на понос свих грађана

Потпредседница Владе Србије и министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, проф. др Зорана Михајловић, рекла је да је завршетак изградње и пуштање у саобраћај ауто-пута кроз Грделичку клисуру велика победа наших грађевинара, али и свих грађана Србије.

 

“У суботу ће бити пуштен комплетан јужни крак Коридора 10, имаћемо ауто-пут од севера до југа, од Хоргоша до Прешева. То је најпре победа наших грађевинара, али и победа сви грађана и нешто на шта могу да буду поносни”, рекла је Михајловићева гостујући на ТВ Хепи.

 

Она је додала да ће ауто-путем од Ниша до Солуна моћи ће да се стигне за око три сата, а од Врања за два сата, али да је најважније да је све урађено тако да нова саобраћајница буде безбедна.

 

“Изградња ауто-пута кроз Грделичку клисуру је најкомпликованији пројекат код нас, али и у Европи, због геологије. На тим деоницама уграђено је 250.000 тона асфалта, склоњено 650.000 кубика камена, изграђена су два тунела и 33 моста, укључујући и два највиша моста у Србији, измештани су железничка пруга и речно корито”, рекла је Михајловићева.

 

Она је додала да очекује да до Видовдана буде пуштена у саобраћај и деоница од Обреновца до Чачка, у децембру деоница Сурчин-Обреновац, а током лета биће пуштен у саобраћај и преостали део источног крака на Коридору 10.

 

Подсетила је и да је Србија, и деведесетих и у добром делу после 2000. године, док су друге земље завршавале своје коридоре, стајала у месту. “Данас ми завршавамо пројекте које смо наследили и почињемо нове, а на инфраструктурним пројектима у Србији раде најбоље европске, кинеске, руске, америчке компаније. Ове године почињемо да градимо четири нова ауто-пута, а први међу њима биће ауто-пут Прељина-Пожега, где радови почињу ове седмице. Вредност изградње ове деонице је 450 милиона евра, а трећину трасе чине мостови и тунели, од којих ће неки бити дужи од најдужег у Грделичкој клисури. На лето почињу радови на ауто-путу Београд-Сарајево, од Сремске Раче до Кузмина, и на Моравском коридору, где радове изводи амерички „Бехтел“, а на јесен и на ауто-путу и брзој саобраћајници Рума-Шабац-Лозница”, рекла је Михајловићева.

 

Она је додала да је због повећања транзита кроз Србију важно што се после 30 година завршава и београдски прстен, односно обилазница око Београда, која се тренутно гради на деоници од Остружнице до Бубањ потока, а биће изграђен и наставак до Панчева.