RSS

You are here

Министарство: Нема рупа у Закону о превозу путника, “Кар го” ради нелегално, надлежни да спроведу закон

Поводом ставова појединих званичника и представника невладиног сектора попут НАЛЕД-а у јавности, у којима се релативизује чињеница да удружење “Кар го” обавља такси делатност супротно закону који уређује превоз путника у друмском саобраћају, Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре још једном подсећа на следеће чињенице:

 

Закон о превозу путника у друмском саобраћају, који је прошао све инстанце – усвојила га је Влада Србије и потписала премијерка Ана Брнабић, усвојен је у парламенту и потписао га је председник Србије Александар Вучић, прописао је услове за све видове превоза путника, укључујући и такси превоз, којима се у потпуности задовољавају потребе грађана за превозом у оквиру јединице локалне самоуправе.

 

У овом закону нема никаквих „рупа“, како покушава да се представи у делу јавности,  већ је реч о покушајима да се оправда нелегално обављање превоза од стране удружења “Кар го”.

 

Управо је Закон о превозу путника у друмском саобраћају санкционисао нелагалне видове превоза, као што је пружање такси услуга под плаштом лимо сервиса. Подсећамо да је пре доношења овог закона управо “Кар го” користио постојање више закона који недовољно прецизно уређују исту област, за нелегално организовање такси превоза.

 

Такође смо непријатно изненађени и неистинитим тврдњама појединих професора Саобраћајног факултета, који отворено обмањују јавност да “Кар го” није такси и не крши закон.

 

Према важећем Закону о превозу путника у друмском саобраћају, недвосмислено је да се удружење “Кар го” бави организовањем нелегалног такси превоза, супротно важећем закону, тиме што организује обављање делатности превоза путника без прописаних одобрења. 

 

Делатност коју обавља “Кар го” није “пружање помоћи члановима на путу”, како представници ове компаније покушавају да га објасне вређајући тиме интелигенцију грађана, нити је пружање “услуге паметног превоза у градовима”, који у важећој класификацији делатности Републике Србије нигде не постоји. 

 

Штавише, питање увођења “нових услуга” у превозу путника никада није било предложено од било које групације, појединца, организације, па ни од самопрокламованих “лидера четврте индустријске револуције”.

 

Подсећамо и да су за спровођење Закона о превозу путника у друмском саобраћају надлежни градски инспекцијски органи, полиција и комунална полиција, којима су законом дата и додатна овлаћења, како би могли да санкционишу сваки вид нелегалног превоза.

 

Осим ових органа, сузбијањем нелегалног превоза треба да се баве и други органи, посебно они у чију надлежност спада утврђивање злоупотреба удружења, као правне форме, којом се покушава дати привид легалности једној очигледно нелегалној активности, ефикасније процесуирање прекршајних или кривичних поступака за прекршаје, привредне преступе или кривична дела, који се врше током организације и вршења наведених активности.

 

Изнете чињенице притом немају никакве везе са оценом квалитета такси службе и са питањем да ли таксисти плаћају или не плаћају порез, јер је то питање већ регулисано законом и свако понашање супротно закону мора бити најстроже санкционисано.

 

Због свега наведеног, сматрамо да блокада града није решење и да је једино решење спровођење закона од стране оних институција које су за то надлежне, као и прилагођавање пословања компаније „Кар го“ Закону о превозу путника.