RSS

You are here

Највеће инвестиције у железници после 40 година

У Србији више нема кредита за железницу који стоји, а пројекти који се реализују, вредни 1,2 милијарде евра, највећи су подухват на железници у последњих 40 година, рекла је данас потпредседница Владе Србије и министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, проф. др Зорана Михајловић.

 

“За највише три године ћемо имати 500 километара модернизованих пруга, на којима ће нови возови ићи брзином већом од 120 километара на час. За две године, од Новог Сада до Београда стизаће се возом за свега пола сата“, рекла је Михајловић отварајући конференцију Балканмагазина „Железничка инфраструктура у региону”.

 

Михајловић је навела да је, преузимајући Министарство, затекла неуређеност у многим секторима, али да нигде није била толико велика разлика између затеченог стања и потенцијала који стоје неискоришћени, као у железници.

 

“Као да никоме није било важно што је нашим грађанима воз последње превозно средство којим би путовали, што нам возови саобраћају једнаком брзином као пре сто година, и што на узете кредите плаћамо милионске пенале”.

 

Михајловић је рекла да је у овој години већ пуштено у саобраћај 45 километара модернизованих колосека, а у плану је да се ове године модернизује више од 100 километара пруге. “Наш циљ је да се удео железничког транспорта, у укупном транспорту у Србији, са садашњих 30 одсто повећа на 50 одсто у наредних 10 година”, навела је она.

 

Михајловић је рекла да ће завршетак модернизација донети и директне економске користи. Како је навела, превоз робе ће бити удвостручен са 10 милиона тона на 18-20 милиона тона, а приходи ће бити повећани са садашњих 75 милиона, на око 200 милиона евра годишње.

 

“По квалитету железничке инфраструктуре, Србија се данас налази на 90. месту од 140. рангираних у извештају о конкурентности Светског економског форума. То је боље него пре три године, кад смо били на 102, али далеко од онога што желимо“, навела је Михајловић.