RSS

You are here

Неистинити наводи у вези с Аеродромом “Морава”  

У тексту “Реч инспектора јача од политичке воље”, аутора Мише Бркића, објављеном у дневном листу “Данас” 10. децембра 2019. године, изнети су неистинити наводи у вези са Аеродромом “Морава” код Краљева, на које смо ради објективног и тачног информисања јавности дужни да реагујемо.

 

У тексту се нетачно наводи: “А краљевачки аеродром „Морава“ у тренутку кад је отворен није имао сертификат, није имао трајну дозволу, није имао раднике (тек се обучавали), није имао довољно исправну и безбедну писту, није имао навигациони систем за слетање и полетање авиона у лошим метеоролошким условима, није имао PAPI светла, није имао радно време, није имао међународни код...”.

 

Изнете тврдње јасно демантују следеће чињенице:

 

Оператер Аеродрома „Морава“ има потпуно регуларну дозволу ДЦВ.

 

Поступком сертификације, аеродромском оператеру се издају сертификат, дозвола или сагласност за коришћење аеродрома. Сертификат аеродрома подразумева нешто више административних процедура од дозволе и не издаје се за аеродроме који немају 10.000 путника (до 2017. аеродроми „Никола Тесла“ и „Константин Велики“ нису имали сертификате већ дозволе).

 

Закон о ваздушном саобраћају, члан 105. Став 2. предвиђа:

 

“Изузетно, оператеру аеродрома који испуњава услове из става 1. овог
члана, али у току године не оствари промет путника већи од 10.000 и не
оствари више од 850 операција повезаних са превозом терета, Директорат
може издати дозволу за коришћење аеродрома.”

 

Аеродром „Морава“ је у тренутку отварања имао потребан број сертификованих радника.

Аеродром је имао раднике оспособљене и лиценциране за све послове (раднике чија обука је законски трајала више месеци, по сменама су мењали радници са нишког аеродрома).

 

Аеродром има писту која је грађена за војне авионе, пресвучена је асфалтом и потпуно је безбедна.

Она због пројектоване носивости не одговара за све типове цивилних ваздухоплова. То је разлог зашто смо се определили за градњу нове.

 

Земаљска радионавигациона средства су постојала и пре промене намене аеродрома у мешовити.

Аеродром је опремљен за коришћење у условима смањене видљивости. Постоје израђене и публиковане процедуре од раније.

 

PAPI светла су уграђена значајно пре отварања аеродрома.

 

Радно време аеродрома је стандардно од 8-16 часова.

Аеродром је нон-стоп спреман да прихвата авионе, а време отворености за редовни саобраћај је у ствари информација која показује када је аеродром “заузет” и када се на њему одвијају редовни летови, тако да између осталог они који планирају појединачне летове избегавају тај период (слотови).

 

Аеродром има међународни код (ICAO) од оснивања још од шездесетих година и он је LYKV.

Ова четворословна ознака означава регију где се налази аеродром (L), државу (Y од Југославија сада – Србија) и град у близини (KV-Краљево).

Аеродром није имао трословну ознаку која се везује само за име аеродрома (не локацију) коју издаје удружење авио-превозилаца за коју захтев подноси авио-компанија која прва стартује редовне летове са тог аеродрома и служи за систем резервација (ознака на карти и бординг карти, ознака на пртљагу, пошти и др.). “Ер Србија” је поднела захтев за то код Аеродрома „Морава“.