RSS

You are here

Нема повлашћених, неће се дозволити градња у зонама заштите

"Циљ закона о озакоњењу објеката је да коначно решимо питање које није решено 18 година. До данас смо имали пет закона о легализацији објеката, али нажалост ниједан није донео резултат да се смањи број нелегалних објеката. Пет закона нам је за резултат донело 1,5 милиона незаконитих објеката", рекла је потпредседница Владе Србије и министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, проф. др Зорана Михајловић гостујући данас на телевизизји Н1.

 

Упитана за разлику између претходних пет покушаја да се питање нелегалне градње реши и Предлога закона о озакоњењу, Михајловићева је подсетила да је свака трећа куча данас у Србији нелегално изграђена И да је жеља Владе Србије да грађани коначно имају својински папир о објектима које су изградили.

 

"Желимо да озаконимо све што се може озаконити па је, између осталог, смањења и цена озакоњења и смањена администрација и бирократија. Закон ће ступити на снагу осам дана од објављивања у "Службеном гласнику" и неће имати подзаконска акта, па се истог тренутка креће у озакоњење", истакла је Михајловићева.

 

Појашњавајући чл. 5. Предлога закона о озакоњењу, Михајловић је рекла да нема повлашћених и да ће све викендице које су грађене у зонама заштите где није дозвољено бити срушене.

 

"Викендице и породичне куће за одмор могу бити легализоване само у другој зони заштите и то се односи само на националне паркове. У првој зони нема градње, без изузетка", објаснила је Михајловић.

 

Одговарајући на питање о раду "Коридора" и ЈП "Путеви Србије", Михајловић је навела да је за годину и по дана завршено 86 километара аутопута, да је уведен затворен систем наплате и да су смањене путарине, као и то да се оцекује завршетак изградње Коридора 10 до краја 2016. године.

 

"Држава мора да води рачуна о Железници и реформа у коју смо кренули даје резултате. Води се рачуна о уговорима, реализују се кредити на време, тако да је направљено 120 километара пруга по којима возови иду 100 километара на сат. Ми морамо да имамо модерну железницу и крајем године се очекује модернизација пруге Београд-Будимпешта, на деоници кроз Србију", рекла је Михајловић.