RSS

You are here

Одговори на питања НИН-а - "Ер Србија"

 1. Kолика је штета коју ће авио-компанија претрпети због немогућности летења услед пандемије? Kако ће то утицати на њено овогодишње пословање?

 

Ваздушни саобраћај је претрпео велике губитке свуда у свету због пандемије корона вируса. У Србији досадашња штета износи око 100 милиона евра, а надамо се да ћемо годину завршити са мање од 250 милиона евра штете у авио-саобраћају.

 

2. У јавности се од представника власти у више наврата чула могућност помоћи државе "Ер Србији". У чему се она огледа? Kако ће држава помагати компанији, а да поштује прописе ЕУ о државној помоћи? У ком износу је та помоћ? Да ли се планира докапитализација оба сувласника или само државе? За колико ће то повећати њен удео у компанији? Да ли држава можда планира да преузме удео "Етихада"? Kада би то могло да се реализује?

 

Државна помоћ авио-превозиоцима за санацију последица проглашене заразне болести, одобрена је прописом ЕУ. Све земље траже начин како је најбоље помоћи својим компанијама. Примера ради, Немачка је одобрила директну државну помоћ "Луфтханзи" у износу од 10 милијарди евра, јер је пословање највеће европске авио-компаније доведено у питање губитком који сваки сат износи милион евра. САД су само за "Америкен", "Делту" и "Јунајтед" спремиле пакет помоћи тежак 33 милијарде долара.

Биће размотрене све могућности које могу да допринесу даљем развоју "Ер Србије", пратићемо и шта раде чланице ЕУ на помоћи својим авио-компанијама и тражићемо најбоље решење за нашу компанију. То укључује и евентуалну докапитализацију од стране и Републике Србије и партнерске компаније, односно нова улагања у "Ер Србију", или улагање у флоту авиона.

Kад се говори о могућој набавци авиона, ситуација на тржишту је тренутно повољна јер су многи одустали од поруџбина, тако да се сада, уместо да се испорука авиона чека неколико година, он добија готово одмах, по цени која је неколико пута нижа него што је то било пре. То је још драстичније када су цене коришћених ваздухоплова у питању.

О осталим питањима разговараће се уколико партнерска компанија искаже потребу за изменом власничке структуре, односно даљег учешћа у власништву над “Ер Србијом”.