RSS

You are here

Правимо модерну железницу, пројекти вредни 2,5 милијарде евра

Србија је на путу да направи модерну железницу, а вредност актуелних пројеката на железници скоро 2,5 милијарде евра, изјавила је данас потпредседница Владе и министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, проф. др Зорана Михајловић,

 

"Вредност постојећих пројеката је више од милијарду и по евра, а са градњом пруге Београд - Будимпешта још скоро милијарду евра и наш задатак је и да размишљамо о иновацијама које можемо да применимо", рекла је Михајловић, која је данас отворила оснивачку конференцију Савеза за железничке иновације у југоисточној Европи (SEESARI).

 

Према њеним речима, циљ на којем се ради је да српске железнице буду модерна компанија са модерном инфраструктуром. Михајловић је поделу српских железница на четири предузећа, односно реформу Железница упоредила са једним точком бицикла, чији је други точак инвестирање у инфраструктуру и набавку возова.

 

Она је подсетила да је Влада у претходних годину и по дана уложила велики труд у покретање промена и  развоја железнице и нагласила да без инвестиција у инфраструктуру и набавку нових возова није могуће причати о модернизацији железница.

 

Потпредседница Владе је нагласила да је у сектору железнице важно и регионално повезивање, с обзиром да је Србија на транзитном коридору, што је прилика коју мора да искористи. "Пројекти железнице су и у европској транспортној мапи и очекујем да у наредном периоду будемо још ефикаснији", навела је она.

 

Како каже, српске железнице хватају корак са железницама у Југоисточној Европи и да се зато стално покрећу нови пројекти. "Наша железница је посебно значајна за повезивање у региону, јер смо ми транзитна земља и нема разлога да железничким саобраћајем не повежемо исток и запад, јер је то једна од могућности будућег развоја", нагласила је Михајловић.

 

Конференцију SEESARI организују Међународна железничка унија (УИЦ), Железнице Србије а.д. и Прометни институт Љубљана. Оснивачкој конференцији је присуствовало око 80 учесника из 14 земаља, из скоро 40 железничких компанија, организација, институција и установа.