RSS

You are here

Пројектантским надзором спречити плаћање одштете извођачима

Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструтуре покренуло је иницијативу за увођење обавезног пројектантског надзора, које ће бити саставни део измена и допуна Закона о планирању и изградњи, изјавила је данас потпредседник  Владе и министар проф. др Зорана Михајловић.

 

Михајловић је након састанка са представницима ЈП “Путеви Србије“, “Коридори Србије”, Саобраћајног института ЦИП и Института за путеве, рекла да је државу лоша пројектна документација на пословима које су радили „Коридори Србије“ досад коштала око 70 милиона евра колико, на пример, кошта изградња читаве деонице Уб-Лајковац на Коридору 11, дуге 12,5 километара.

 

"Држава више неће плаћати за додатне радове и одштетне захтеве који су последица неодговорности у изради пројеката", поручила је Михајловић и нагласила да се не може десити да се гради аутопут, а да у пројекту нема прикључака за струју и воду и приступних путева ка насељима, "што говори да неко није ни изашао на терен, а камоли даље на томе радио".

 

Према њеним речима, кад држава изда пројектни задатак, пројекат може евентуално због непредвиђених околности да одступи око пет одсто, као што је свуда у свету, али не 20 до 30 одсто, нити да се препројектовањем у потпуности мења првобитни пројекат.

 

"Инсистираћемо на пројектантском надзору и одговорности пројектаната, али и на одговорности Инжењерске коморе Србије. Ако данас постоји око 47.000 лиценци, а за 10 година је одузето свега 13 лиценци, то говори да нешто није у реду", навела је Михајловић. "Хоћемо да уведемо ред, да имамо јасне критеријуме за све - за оне који дају пројектни задатак, за оне који праве пројекте, као и за извођаче и инвеститоре", поручила је она.