RSS

You are here

Реаговање поводом текста “Отворено, а не ради”

Поводом тврдњи изнетих у листу „Данас” од 10. јула 2019. године, у тексту „Отворено, а не ради” у вези с отварањем и функционисањем Аеродрома “Морава”, ради непристрасног информисања јавности и читалаца “Данасa” дужан сам да вас упознам са нетачним тврдњама изнетим у наведеном тексту.

 

С обзиром да су тврдње изнете у коментару, моје реаговање можете пренети и као лични став.

 

Пре свега, аеродром Морава 28. јуна 2019. године није отворен “по трећи пут”, већ је први пут отворен за цивилни ваздушни саобраћај. Нетачно је и да је 2011. кад је “први путнички авион слетео са тадашњим председником Србије”, aеродром “Морава” био завршен, јер није био ни близу завршеног. До 2012. године били су већој мери завршени само грађевински радови. Актуелна Влада Србије завршила је грађевинске и архитектонске радове на терминалу и помоћним објектима, поправила завршни слој постојеће писте и изградила технолошко продужавање-окретницу, опремила писту светлосним системом, обезбедила потребну опрему за терминал и за прихват авиона, путника и робе, укључујући возила и другу опрему. Поред тога, подсећам и да поменуте 2011. није био одређен ни цивилни оператер аеродрома, без којег рад аеродрома није могућ, него је то урађено тек за време актуелне Владе.

 

Кад је реч о писти на аеродрому “Морава”, све карактеристике писте публиковане су у глобалним ваздухопловним публикацијама, па и њена носивост. Постојећа писта је пресвучена асфалтом у целој дужини, а њено продужавање је урађено из разлога потребне окретнице код дела који користи Mинистарство одбране. Писта је тренутно оспособљена за летове дању и ноћу, а након проширења аеродрома биће могуће њено коришћење и у сложенијим условима када је видљивост смањена. У зависности од утврђене носивости писте, од варијанте у којој ће летети и линије коју би реализовао из Краљева, авио-превозиоци могу користити типове ваздухоплова до класе А 320, укључујући А320-200 и Б737-300, а за меродаван тип утврђен је авион АТР 72. Влада Србије наставиће да улаже у Аеродром “Морава”, пре свега у изградњу нове, независне писте која ће се градити наредне године. Ове године ће почети да се раде измене планске документаације, а затим и да се припрема пројектно-техничка документација за изградњу нове писте на аеродрому у Лађевцима, како би идуће године могло да се крене у извођење радова, за које ћемо обезбедити новац у буџету за 2020. годину.

 

Сви запослени који ће радити на аеродрому “Морава” запослени су путем конкурса, и прошли су основну обуку за безбедан рад. Посебне лиценце за које обука траје више десетина дана (укључујући обуку за ватрогасну и контрадиверзиону контролу) добиће потебан извршилаца у складу са стандардима. Те послове обављају запослени са нишког аеродрома.

 

Радно време аеродрома не треба мешати са отвореношћу аеродрома. Отвореност аеродрома утврђује се на основу захтева авио-компанија, а тренутни је одређен само као иницијални, без захтева. Радно време аеродрома је сваког радног дана од 8 до 16 часова.

 

Кад је реч о будућим линијама, “Аеродроми Србије” су организовали промоцију аеродрома и региона западне Србије који би Аеродром “Морава” сервисирао, а конкретне линије зависиће од процене и одлука авио-превозилаца.

 

 

Зоран Илић, помоћник министра грађевинарства,

саобраћаја и инфраструктуре за ваздушни саобраћај