RSS

You are here

Реаговање поводом текста “Отворено, а не ради”

Поводом тврдњи изнетих у листу „Данас” од 10. јула 2019. године, у тексту „Отворено, а не ради” у вези с отварањем и функционисањем Аеродрома “Морава”, ради непристрасног информисања јавности и читалаца “Данасa” дужан сам да вас упознам са нетачним тврдњама изнетим у наведеном тексту.

 

С обзиром на то да су тврдње изнете у коментару, моје реаговање можете пренети и као лични став.

 

Пре свега, Аеродром "Морава" 28. јуна 2019. године није отворен “по трећи пут”, већ је први пут отворен за цивилни ваздушни саобраћај. Нетачно је и да је 2011. кад је “први путнички авион слетео са тадашњим председником Србије”, Аеродром “Морава” био завршен, јер није био ни близу завршеног. До 2012. године били су у већој мери завршени само грађевински радови. Актуелна Влада Србије завршила је грађевинске и архитектонске радове на терминалу и помоћним објектима, поправила завршни слој постојеће писте и изградила технолошко продужавање-окретницу, опремила писту светлосним системом, обезбедила потребну опрему за терминал и за прихват авиона, путника и робе, укључујући возила и другу опрему. Поред тога, подсећам и да поменуте 2011. није био одређен ни цивилни оператер аеродрома, без којег рад аеродрома није могућ, него је то урађено тек за време актуелне Владе.

 

Кад је реч о писти на Аеродрому “Морава”, све карактеристике писте публиковане су у глобалним ваздухопловним публикацијама, па и њена носивост. Постојећа писта је пресвучена асфалтом у целој дужини, а њено продужавање је урађено из разлога потребне окретнице код дела који користи Mинистарство одбране. Писта је тренутно оспособљена за летове дању и ноћу, а након проширења аеродрома биће могуће њено коришћење и у сложенијим условима када је видљивост смањена. У зависности од утврђене носивости писте, од варијанте у којој ће летети и линије коју би реализовао из Краљева, авио-превозиоци могу користити типове ваздухоплова до класе А 320, укључујући А320-200 и Б737-300, а за меродаван тип утврђен је авион АТР 72. Влада Србије наставиће да улаже у Аеродром “Морава”, пре свега у изградњу нове, независне писте која ће се градити наредне године. Ове године ће почети да се раде измене планске документаације, а затим и да се припрема пројектно-техничка документација за изградњу нове писте на аеродрому у Лађевцима, како би идуће године могло да се крене у извођење радова, за које ћемо обезбедити новац у буџету за 2020. годину.

 

Сви запослени који ће радити на Аеродрому “Морава” запослени су путем конкурса и прошли су основну обуку за безбедан рад. Посебне лиценце за које обука траје више десетина дана (укључујући обуку за ватрогасну и контрадиверзиону контролу) добиће потебан број извршилаца у складу са стандардима. Те послове обављају запослени са нишког аеродрома.

 

Радно време аеродрома не треба мешати са отвореношћу аеродрома. Отвореност аеродрома утврђује се на основу захтева авио-компанија, а тренутни је одређен само као иницијални, без захтева. Радно време аеродрома је сваког радног дана од 8 до 16 часова.

 

Кад је реч о будућим линијама, “Аеродроми Србије” су организовали промоцију аеродрома и региона западне Србије који би Аеродром “Морава” сервисирао, а конкретне линије зависиће од процене и одлука авио-превозилаца.

 

 

Зоран Илић, помоћник министарке грађевинарства,

саобраћаја и инфраструктуре за ваздушни саобраћај