RSS

You are here

Реке у Србији безбедне, граде се и нова пристаништа

 Пловидба на рекама у Србији одвија се безбедно, а у исто време ради се и на повећању капацитета путничких пристаништа, како у Београду, тако и у другим градовима Србије.

 

Поводом саопштења Удружења професионалних лађара Србије, које за повод има пловидбену незгоду која се догодила на Дунаву у Будимпешти, Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре указује на то да је непримерено да једно струковно удружење овакав трагичан догађај користи за промоцију свог деловања и притом износи податке који доводе грађане у заблуду јер нетачно приказују стање безбедности на нашим пловним путевима.

 

Подсећамо пре свега да постојећи начин пристајања бродова на путничком терминалу Луке Београд функционише уназад деценију и до данас није проузроковао безбедносне проблеме, нити у саобраћају нити у комуникацији путника са обалом.

 

Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре одавно је уочило проблем недостајућих пристанишних путничких капацитета у Београду, због чега је заједно са градском општином Земун и Градом Београдом иницирало изградњу Међународног путничког пристаништа у Земуну, на којем ће радови бити завршени у августу 2019.

 

Подсећемо и да је Лучка капетанија Београд увела посебна правила пловидбе на београдском сектору која дају резултате, јер до сада није било хаварија. Сваки долазак путничког брода праћен је рапортним и другим активностима Лучке капетаније Београд, која прати пловидбу свих бродова преко Речних информационих сервиса (РИС).

 

Додатно, Србија је прва у Европи увела навигационе бове које су видљиве бродовима у свим условима пловидбе, што умногоме повећава безбедност пловидбе и што најбоље говори о активности надлежних служби Министарства и односу према питању безбедности.

 

Због чињенице да сплавови изазивају опасност у односу на маневар путничких бродова у сектору од Ушћа до Бранковог моста, Министарство се више пута обраћало Граду Београду, који је надлежан за одређивање локација и постављање сплавова, како би се хитно донела нова градска одлука о постављању плутајућих објеката, како би се добио правни основ за уклањање свих сплавова са ове локације. Очекујемо да ће ова одлука бити усвојена до краја јуна.

 

Нетачна је информација Удружења да бродови не пристају у Голупцу и другим пристаништима, као и да "све више компанија планира да обустави пристајање у Београду", о чему сведочи повећање броја пристајања само у овој години од пет одсто у односу на исти период 2018. На пристаниште у Голупцу до данас су пристала 23 крузера од уговорених 120 пристајања за ову годину, али они који познају прилике у овој области знају да ово пристаниште не може да "својим радом растерети пристајање у Београду".