RSS

You are here

Србија почиње да користи пепео са депонија вредан милијарду евра

Није нормално да Србија гради Коридор 11 између две електране, а да не користи пепео. Годинама уназад чекамо на то, није било довољно политичке воље и знања. Пепео се више од 50 година у свету користи за изградњу путева, код нас лежи на депонијама, изјавила је данас потпредседница Владе Србије и министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре проф. др Зорана Михајловић.

 

„За нас је најважније да употреба овог материјала није на уштрб квалитета, напротив, а одмах затим и да је јефтинији 30 до 80 одсто од „класичних“ материјала - камена, песка, шљунка и слично. Дакле, ако на Коридору 11 изградња једног километра пута кошта седам милиона евра, то значи да би са употребом пепела километар пута могао коштати између 1,4 и 1,8 милиона евра. Мислим да нисмо толико богати да бацамо толики новац, или да он лежи на оваквим депонијама“, поручила је Михајловић током обиласка депоније пепела у ТЕНТ-у Б у Обреновцу.

 

Она је ову депонију обишла дан уочи ступања на снагу Уредбе о употреби пепела у грађевинарству коју је прошле недеље усвојила Влада Србије на иницијативу Министарства. Овом Уредбом ближе се прописују услови за коришћење пепела као грађевинског материјала и у Србији.

 

На депонијама у Србији се тренутно налази преко 200 милиона тона пепела, тржишне вредности око милијарду евра. Овом количином пепела из Србије може да се направи аутопут до Лондона, 2.000 километара.

 

Сваке године на депонијама заврши 6 до 7 милиона тона електрофилтерског пепела (4 милиона тона само у ТЕНТ-у) од чега се у грађевинске сврхе користи свега 2,7 до 3 одсто.

 

Употребом пепела у грађевинарству решава се и проблем претрпаних депонија и отварања нових.