You are here

ПОТПИСАН УГОВОР ЗА ИЗГРАДЊУ МЕЂУНАРОДНОГ ПУТНИЧКОГ ПРИСТАНИШТА У БАНОШТОРУ

У насељу Баноштор на територији општине Беочин биће изграђено међународно путничко пристаниште о чему је данас потписан уговор, а том приликом министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Горан Весић изјавио је да су реке велика шанса Србије и да је време да се више посветимо развоју те врсте туризма.

Уговор су у присуству министра Весића и председника Покрајинске владе Игора Мировића потписали представници Министарства туризма и омладине, Агенције за управљање лукама, Дирекције за водне путеве и општине Беочин.

Изградња пристаништа у Баноштору део је пројекта “Заплови Србијом”, а Весић каже да је изградња још једног међународног пристаништа посебно значајна јер имамо све више туриста који у нашу земљу долазе реком, те да смо прошле године имали 183.043 туриста који су дошли крузерима што је за 35 одсто више него 2022. године.

“Тај тренд ће се наставити из разлога што је овај вид туризма све популарнији и у том смислу ми, као држава, морамо да одговоримо изградњом инфраструктуре уколико желимо да задржимо туристе, да они проводе време код нас и оставе свој новац, чиме развијамо нашу привреду”, рекао је Весић.

Навео је да у Србији тренутно постоји 10 међународних пристана од чега седам на Дунаву и три на Сави, те подсетио да су прошле године на Сави отворена пристаништа у Сремској Митровици и Шапцу, као и на Дунаву у Земуну.

“У наредном периоду нас чека да отворимо међународни пристан у Великом Градишту код тврђаве Рам, као и међународне пристане у Сремским Карловцима и Апатину”, рекао је Весић.

Поручио је да ће са наставити са изградњом марина и пристана кроз пројекат “Заплови Србијом” јер су, како је истакао, реке шанса Србије и време је да се више посветимо развоју те врсте туризма.

Нагласио је да ће у наредном периоду у оквиру пројекта “Заплови Србијом” бити изграђено неколико марина – у Великом Градишту, Голупцу, Смедереву, Кладову и Сомбору.

Весић је рекао да градња пристана без изградње комплетне инфраструктуре нема никаквог смисла и додао да је међународни пристан у Баноштору важан зато што ће омогућити да туристи могу да посете Фрушку Гору што је и до сада било могуће, али не на овај начин.

“Када кренемо у један овакав пројекат, то значи да треба изградити и локалну инфраструктуру која би омогућила да туристи који дођу могу максимално да проведу време овде и виде све што имамо да им покажемо”, рекао је Весић.

С тим у вези, навео је да са изградњом овог важног пристана, чија је вредност око 3,4 милиона евра, није сав посао завршен јер треба да се заврше путеви како би туристи могли да посете пре свега Фрушку Гору, али и читав тај крај, као и да се више уложи у локалне туристичке знаменитости.

“Последица тога биће развој туризма, више ресторана и шопова где ће моћи нешто да купе и то само показује колико једна инвестиција у ствари доводи до нових инвестиција и колико је све то повезано”, рекао је Весић и захвалио свима који учествују у овом пројекту.

Навео је да је у овом делу Србије прошле године урађено доста када је реч о путној инфраструктури и да ће се са тиме наставити и убудуће јер, како каже, није нормално да се туристи који буду долазили крећу лошим путевима.

Весић је рекао да је прошле године у нашој земљи реконструисано скоро 900 километара путева што је, додаје, много више него што се иначе реконструише на годишњем нивоу, односно око 500 километара.

Подсетио је на планове о којима је говорио председник Србије Александар Вучић приликом представљања програма развоја Србије до 2027. године да се са две милијарде евра реконструише око 4.000 километара локалних и регионалних путева.

“У Србији имамо мало мање од 16.000 километара локалних и регионалних путева од чега је око 7.000 у лошем или не тако идеалном стању. Са ових 4.000 километара, уз око 500 километара које радимо годишње, ми ћемо око 6.000 километара путева средити у наредне четири године”, рекао је Весић и додао да се то никада у Србији није десило.

Председник Покрајинске владе Игор Мировић је рекао да ће се захваљујући Владе Србије, на територији Војводине изградити пристаниште у Баноштору, али и у Апатину, Сремским Карловцима, као и марина у Сомбору.

“Верујем да ће тиме, уз друге делове наше земље, Војводина постати много интересантнија за туристе који крузерима, али и бродовима у приватном власништву долазе у нашу земљу”, рекао је Мировић.

Државни секретар у Министарству туризма и омладине Урош Кандић је истакао значај потписивања уговора за изградњу међународног пристаништа у Баноштору, пре свега у циљу реализације пројекта “Заплови Србијом” који, како је рекао, успешно спроводе заједно са Министарством грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре и Агенцијом за управљање лукама.

Осим тога, истакао је да је тај пројекат значајан и због развоја Фрушке Горе која је, како је рекао, тренутно једна од најбрже растућих туристичких дестинација у нашој земљи.

Кандић је рекао да је изградња међународног пристаништа у Баноштору до сада најзначајнији пројекат на Горњем Подунављу и подсетио да се на Доњем Подунваљу већ раде две марине, у Голупцу и Великом Градишту, као и да се у општини Мајданпек у Доњем Милановцу ради међународно путничко пристаниште.

Директор Агенције за управљање лукама Вук Перовић је рекао да ће пројектом изградње пристаништа у Баноштору бити изграђена комплетна инфраструктура пристаништа са обалоутврдом, пропратним садржајима и објектима.

"Ту ће бити објекти за лучке оператере, царину, полицију, разрадиће се и сама локација у смислу да ће ту бити изграђен дигитални музеј и развијени разни садржаји, а све са циљем да се привуче што више туриста”, рекао је Перовић.

Председница општине Беочин Биљана Јанковић је рекла да је ово велики дан за ту општину и истакла да је изградња међународног пристаништа у Баноштору један од назначајнијих капиталних пројеката у Беочину који ће побољшати квалитет живота грађана који ту живе.

“Такође, изградњом овог пристаништа наша општина ће се позиционирати на туристичкој мапи пловног пута Дунава”, додала је Јанковић.