You are here

ВЕСИЋ: ГРАДИМО И ОБНАВЉАМО ПУТЕВЕ ВИШЕ НЕГО ИКАД - ОВЕ ГОДИНЕ УГРАЂЕНО ТРИ ПУТА ВИШЕ АСФАЛТА НЕГО 2013. ГОДИНЕ

Министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Горан Весић обишао је јутрос радове на рехабилитацији локалног пута Лаћарак – Чалма, у Сремској Митровици, где је истакао да је само ове године за обнову локалних путева у земљи издвојено чак 350 милиона евра, као и да ће укупно ове године широм Србије бити уграђено 6,5 милиона тона асфалта, што је три пута више него 2013.године.

Весић се у разговору са радницима захвалио на њиховом ангажовању, јер ће пут Лаћарак – Чалма бити завршен за 15-ак дана, неколико недеља пре рока.

Тај пут дуг је 7,7 километара, а због тешких камиона и пољопривредне механизације, претрпео је оштећења, која су захтевала рехабилитацију. Вредност радова на обнови износи око 250 милиона динара.

Весић је указао на то да је важно што је ове године, упоредо са изградњом ауто-путева и брзих саобраћајница, уложено много више напора, како би се рехабилитовали локални путеви, који нису велики у погледу њихове дужине или вредности, али су значајни за људе на локалу којима значе живот.

Подсетио је да је од 2012. године урађено 445 километара ауто-путева и брзих саобраћајница, да су у току радови на изградњи новог 461 километра, а да је недавно у Кини потписао споразуме о изградњи још 300 километара нових путева.

Весић је нагласио да је, поред тога, ове године Министарство на чијем је челу, одвојило скоро 350 милиона евра за рехабилитацију и одржавање путева.

"На тај начин смо обновили много оваквих локалних путева, који су били проблем, јер деценијама нису обнављани, а у лошем стању су отежавали живот људи", рекао је он.

Када је реч о Сремској Митровици, ове године на територији те општине бити урађено скоро 23 километара путева, попут овог између Лаћарка и Чалме, подсећајући да је већ завршен пут од Митровице до Великих Радинаца, а да су у току радови на путу ка селу Манђелос.

"Вредност свих путарских радова у Сремској Митровици је укупно око 600 милиона динара, односно око пет милиона евра. Мислим да последњих година није толико улагано од стране републике у само ову општину", назначио је Весић.

Колико се путева гради и обнавља, можда најбоље говори податак да ће ове године у Србији бити уграђено око 6,5 милиона тона асфалта, док је 2013. године било уграђено три пута мање - око два милиона тона, напоменуо је министар Весић.

"То говори колико се више ради. Од тога ће на територији Сремског округа бити уграђено око 600.000 тона асфалта. 'Сремпут' је до сада највише за годину дана уградио око 400.000 тона. Јасно се види колико се сада више ради када су у питању локални путеви", рекао је министар.

Он је навео да је обавеза републике да помогне у изградњи локалних путева, а то је сада и могуће јер је и већа наплата путарине, са новим деоницама ауто-путева и већим бројем возила на њима.

"Ове године ћемо имати скоро 42 милијарде динара наплате путарине, а сав новац који више зарадимо враћа се у путну привреду", напоменуо је Весић.

"У Сремској Митровици смо ове године урадили много тога. Комуницирамо са локалном самоуправом, са грађанима, у покушају да решимо велики део проблема. Наравно да нећемо решити све, али сигурно ћемо на овај начин урадити већи део путева, да грађани виде и разумеју да изградња путне инфраструктуре није само градња великих путева већ и локалних", додао је министар.

Весић је најавио и да ће следеће године почети да се наплаћује путарина на путевима првог Б реда, за камионе теже од 7,5 тона.

"То су камиони који често уништавају локалне путеве. Вршићемо наплату на фреквентним путевима само за тешке камионе, и мерићемо у асфалту осовинско оптерећење, како бисмо заштитили локалне путеве", рекао је Весић.

Додао је и да је прошле недеље у Сремској Митровици одржан састанак, у вези са пројектовањем брзе пруге Београд - Шид, те са су грађани предложили да се код Лаћарка пројектује подвожњак уместо надвожњака, у нивоу укрштања са пругом.

"Размотрићемо тај захтев, јер је важно да пројектанти уђу у општину, да разговарају са људима, да кроз тај разговор схвате шта је ефикасније и боље. Тако се најбоље пројектује, да не морамо после да мењамо пројекат", рекао је Весић и додао да ће и та брза пруга, на којој ће се возови кретати брзинон од 200 километара на сат, бити добра ствар за Срем.

Председница општине Сремска Митровица Светлана Миловановић посебно се захвалила министру Весићу који им је изашао у сусрет и схватио колико су важни и локални путеви који од Митровице воде ка околним селима, односно ка Фрушкогорју.

"Као што је и обећано када смо отварали пут Сремска Митровица - Велики Радинци, да ћемо урадити Лаћарак - Чалма, обећање је испуњено. Овај пут је изграђен 1972. године, ово је рехабилитација после 50 година", рекла је Миловановић и додала да је општина конкурисала и за обнову пута Ноћај - Раденковић, те да се надају позитивном исходу.