You are here

Изградња аутопута Рума – Шабац и брзе саобраћајнице Шабац – Лозница

Носилац пројекта: 

Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре

Назив пројекта: 

Изградња аутопута Рума – Шабац и брзе саобраћајнице Шабац – Лозница

Инвеститор: 

Јавно предузеће „Путеви Србије“

Извођач: 

АзВирт, привредно друштво из Републике Азербејџан и АзВирт Огранак Београд

Надзор: 

Централна путна лабораторија, CPL

Пројектант: 

„Институт за путеве” испред групе понуђача („IAUS” i „Mašinoprojеkt”)

Значај пројекта: 

Деоницом од Руме до Шапца, са мостом преко Саве, Мачва и Срем добили су нову перспективу, а брзом саобраћајницом од Шапца до Лознице, овај регион имаће бољу везу са Западном Србијом и Босном и Херцеговином. Овај значајан инфраструктурни пројекат приближава Мачву, Лозницу и Подриње са Новим Садом и Београдом, где се од Шапца до Београда, новоизграђеним ауто-путем стиже за 40 минута, а петља Рума спаја ауто-пут Рума - Шабац са будућим Фрушкогорским коридором, као и са постојећим ауто-путем Е-70 Београд - Шид. Изградњом Фрушкогорског коридора, који ће се “наслањати” на овај пројекат, од Руме до Новог Сада, стизаће се за 20 минута.

Статус пројекта: 

Пројекат обухвата:

  • Изградњу саобраћајнице Рума – Шабац – Лозница (завршени радови, деоница пуштена у саобраћај);
  • Изградњу брзе саобраћајнице Слепчевић – гранични прелаз Бадовинци (Павловића мост) – радови у току и
  • Израда пројектне документације – претходна студије опраданости са генералним планом, ППППН, Идејни пројекат са студијом опраданости брзе саобраћајнице Лозница – Гранични прелаз Мали Зворник са мостом Каракај.

 

Изградња саобраћајнице Рума – Шабац – Лозница, дужине: 78,5 km

  • Деоница 1: аутопут Рума-Шабац – 22,08 km + 0,44 km девијација до државног пута IБ реда 21 (отворен за саобраћај 14.10.2023. године);
  • Деоница 2: мост преко реке Саве (са прилазним конструкцијама) – 1,327 km (отворен за саобраћај 14.10.2023. године) и
  • Деоница 3: брза саобраћајница Шабац – Лозница – 54,58 km (отворен за саобраћај 12.2024. године).

На деоници Шабац - Лозница се изводе радови на отклањању недостатака у гарантном периоду, а по налогу Надзорног органа у складу са „Snag“ листом.

Изградња брзе саобраћајнице Слепчевић – гранични прелаз Бадовинци, дужине 15,31 km

Анексом 7 Комерцијалног уговора, од 10. новембра 2023. године, дефинисане су накнадне (додатне) услуге на изради деонице Слепчевић – гранични прелаз Бадовинци.

 

У току је извођење радова по свим позицијама у складу са усвојеним динамичким планом.

 

Изградња брзе саобраћајнице Лозница Гранични прелаз Мали Зворник са мостом Каракај, дужине: 21 km

Анексом 9 Комерцијалног уговора, од 31. јануара 2025. године, дефинисане су накнадне (додатне) услуге на изради планске и техничке документације за изградњу брзе саобраћајнице Деоница 4 Лозница-Гранични прелаз Мали Зворник/Каракај.

Рок за завршетак услуга израде планске и техничке документације је 21 месец рачунајући од датума почетка услуга за Деоницу 4 сходно члану 42. Комерцијалног Уговора.

Вредност инвестиције: 

600 милиона евра 

Почетак пројекта: 

19. јун 2020. године

Завршетак пројекта: 

Дана 14. октобра 2023. године пуштене су у саобраћај деонице 1 (аутопут Рума-Шабац) и деоница 2 (мост преко Саве) укупне дужине 24,6 км. Дана 29. децембар 2024. године пуштена је у саобраћај брза саобраћајница Шабац – Лозница. 

Радови на деоници Слепчевић – гранични прелаз Бадовинци ће бити завршени до краја 2025. године

Извор финансирања: 

Пројекат се финансира средствима из Буџета Републике Србије и из зајма  домаћих пословних банака.

Опис пројекта: 

На деоници се налази укупно 56 објеката од чега 54 моста и 2 петље.

Изградња аутопута Рума-Шабац и брзе саобраћајнице Шабац - Лозница један је од приоритетних саобраћајница, реч о пројекту који је важан за развој и повезивање Срема, Мачве и западне Србије и Војводине, али и овог дела Србије са регионом, пре свега са БиХ.

Изградња брзе саобраћајнице Слепчевић – Бадовинци, представља значајан инфраструктурни пројекат за Србију. Ова деоница повезује постојећу брзу саобраћајницу Шабац – Лозница са граничним прелазом Павловића мост према Босни и Херцеговини, омогућавајући максималну брзину кретања од 100 километара на час. Овај пројекат ће значајно скратити време путовања између Београда и Бијељине, чиме се додатно унапређује повезаност Србије и Босне и Херцеговине. Побољшана саобраћајна инфраструктура привући ће инвеститоре у Мачвански округ и подстаћи развој локалних заједница.

Изградњу брзе саобраћајнице Лозница - Мали Зворник (гранични прелаз „Каракај“) са изградњом додатног моста преко реке Дрине уз постојећи мост. Предвиђена је изградња у пуном профилу као наставак брзе саобраћајнице од Шапца до Лознице. Профил је пројектован са по две саобраћајне траке укупне ширине профила 22 метра. У коридору планиране саобраћајнице је железничка пруга (Рума – Шабац – Лозница – Мали Зворник) која се делом налази паралелно са саобраћајницом и на више места долази до колизије са истом. Деоница брзе саобраћајнице протеже се кроз западну Србију, Мачвански управни округ, на граници са БиХ. Пролази преко територије општина Лозница и Мали Зворник.

На почетку трасе налази се индустријска зона града Лознице као један од генератора тешког саобраћаја на посматраној локацији. Изградња новог моста представља огроман значаја за грађане општине Мали Зворник и Зворник у Републици Српској, а пре свега за целокупну привреду и инвеститоре чиме би се у значајној мери решио проблем успореног саобраћаја на граничном прелазу.