You are here

Пројекти

 Поштоване грађанке и грађани,

 

 

Србија се данас налази у великом инвестиционом циклусу, вредном више милијарди евра, чији је циљ да се инфраструктура подигне на значајно виши ниво и постане мотор развоја српске привреде: градимо аутопутеве, брзе саобраћајнице, железнице велике брзине, комуналну инфраструктуру у 65 општина у Србији. 

У претходном периоду дефинисали смо најзначајније пројекте путне, железничке и водне инфраструктуре који Србију убрзано инфраструктурно повезују са регионом, а тиме стварају базу за убрзани економски развој и јачање.

После више изгубљених деценија завршили смо јужни крак Коридора X до Северне Македоније и Грчке, успевши да савладамо све проблеме које је носила Грделичка клисура. Такође, завршили смо и источни крак Коридора X и тако повезали аутопутем Србију са Бугарском.    

Србија се никада није инфраструктурно повезала са БиХ на начин који приличи 21. веку, упркос чињеници да српски народ има свој ентитет унутар БиХ. На бази јасног плана и визије председника Вучића и турског председника Ердогана, МГСИ данас ради на реализацији изградње аутопута Београд-Сарајево и то правца Кузмин-Сремска Рача-Бијељина у дужини од 18 км где су радови већ у току, као и деоница Пожега-Котроман у дужини од 60 км.

Такође, ни са Црном Гором, Србији тако блиском земљом, никада се нисмо повезали модерном инфраструктуром и тиме створили претпоставку за већи степен коришћења Луке Бар, са којом је српска привреда традиционално добро повезана. И ту смо ствари почели да мењамо, завршили смо део аутопута Милош Велики од Београда до Чачка, а након преузимања одговорности за рад МГСИ инсистирам на убрзању радова на деоници овог аутопута од Прељине до Пожеге, где очекујем завршетак радова до краја 2021. Након тога нам остаје за изградњу још само деоница од Пожеге до Бољара, око које водимо преговоре са кинеском страном. Такође, у току су радови на реконструкцији пруге Београд-Бар али овде има простора за значајно унапређење.

Поред ових свакако најзначајнијих радова на путној инфраструктури, као што знате и у области железничке инфраструктуре реализујемо неколико важних пројеката од којих је за регинално повезивање, али рекао бих и за укупну европску железничку транспортну мрежу, далеко најважнији пројекат реконструкције железничког Kоридора X, где заједно са партнерима из Кине и Руске Федерације на северном краку, као и партнерима из ЕУ на јужном краку, озбиљно напредујемо и моја очекивања су да ћемо до краја наредне године имати изграђену брзу пругу до Новог Сада, а да ћемо у наредном периоду имати комплетно модернизован и реконструисан железнички Kоридор X.

Такође, после више деценија припремили смо и почели да реализује инвестициони план за унапређење транспортне инфраструктуре Дунава, Саве и Тисе вредан пола милијарде евра. Реконструишемо бродске преводнице Ђердап 1 и Ђердап 2 које су транспортна кичма Дунава, градимо и ширимо капацитете лука у Смедереву, Београду, Прахову, Богојеву, Сремској Митровици, уклањањамо критичне секторе за пловидбу и на тај начин омогућавамо да укупни транспорт Дунавом у Европи са 40 милиона тона порасте на више од 55 милиона тона.

У циљу остваривања логистичког повезивања региона Западаног Балкана, развијамо концепт тзв. „сувих лука“ и то како кроз изградњу интермодалног терминала у Батајници, тако и кроз пројектовање нове луке у Београду управо на моделу „суве луке“ која ће логистички бити повезана са највећим морским лукама у региону, а најпре Солуном, Пирејом, Ријеком и Констанцом.

 

У наставку можете погледати само неке од најактуелнијих пројеката на којима се интезивно ради:

 

ПРОЈЕКАТ БРЗЕ ПРУГЕ БЕОГРАД-НОВИ САД

До краја 2021. године планиран је завршетак радова на брзој прузи на деоници Београд Центар-Стара Пазова-Нови Сад са брзином од 200 км/час.

 

ИЗГРАДЊA ОБИЛАЗНИЦЕ ОКО БЕОГРАДА, ДЕОНИЦА: МОСТ НА САВИ КОД ОСТРУЖНИЦЕ БУБАЊ ПОТОК (сектори 4, 5 и 6)

 

ПРОЈЕКАТ ИЗГРАДЊЕ САОБРАЋАЈНИЦЕ РУМА-ШАБАЦ-ЛОЗНИЦА

Пројекат обухвата 3 деонице:  аутопут Рума-Шабац – 21,14 км;  мост преко реке Саве (са прилазним конструкцијама) – 1,327 км;  брза саобраћајница Шабац – Лозница – 54,58 км.

 

ИЗГРАДЊА АУТОПУТА Е-763 „МИЛОШ ВЕЛИКИ“, ДЕОНИЦА: ПРЕЉИНА - ПОЖЕГА

Пројекат обухвата изградњу деонице ауто-пута Прељина-Пожега, која се састоји из пет потеза. Деоница Прељина-Пожега биће дугачка 30,9 километара, на траси Коридора 11, ка граници Србије с Црном Гором, а око трећине трасе чине мостови и тунели.  Тунел „Лаз“ дужине 2.850 метара биће најдужи у Србији.

 

ПРОЈЕКАТ ИЗГРАДЊЕ СТАНОВА ЗА ПРИПАДНИКЕ СЛУЖБИ БЕЗБЕДНОСТИ

 У току је изградња 5.755 станова у Новом Саду, Београду, Нишу, Крагујевцу, Краљеву, Врању и Сремској Митровици.

 

МОРАВСКИ КОРИДОР

Пројекат обухвата изградњу ауто пута укупне дужина деонце 110,03 km, која се састоји из Сектора1: Појате – Крушевац (Кошеви) 27,4 km, Сектора 2: Крушевац (Кошеви) – Адрани 52 km и Сектора 3:Адрани – Мрчајевци – Прељина 30,6 km.

 

ФРУШКОГОРСКИ КОРИДОР

Део путног правца Нови Сад-Рума-Шабац-Лозница-граница са БиХ(47,7КМ). Будућа саобраћајница од Новог Сада до Руме повезаће три општине: Нови Сад, Ириг и Руму.

 

БЕОГРАДСКИ МЕТРО

Припремни радови почињу у новембру 2021. на Макишком пољу. Најављен завршетак прве линије Метроа је 2028.године, друге линије до 2030.године. 

 

ЛУКА СМЕДЕРЕВО

Проширење капацитета терминала за расуте и генералне терете луке чија је укупна вредност 51 милиона евра.

 

 

Пројеката ће бити још више, јер наш план је да интезивном и упорном изградњом Србије стварамо будућност земље за нашу децу и све грађане ове земље.

 

 

Срдачно,

 

Томислав Момировић

 

Министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Републике Србије

Документи