Момировић: Наш циљ је да 1. марта пустимо брзу пругу од Београда до Новог Сада
Нови Сад, 18. децембар – Најбољи инжењери, пуно радника, две кинеске и једна руска компанија, као и велики број домаћих компанија, укључено је у пројекат, јер је наш циљ да 1. марта пустимо саобраћај на брзој прузи од Београда до Новог Сада, нагласио је министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Томислав Момировић, који је заједно са градоначелником Новог Сада, Милошем Вучевићем, обишао радове на изградњи подвожњака у Кисачкој улици, у Новом Саду, у оквиру пруге за велике брзине Београд – Нови Сад – Суботица.
Министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Томислав Момировић истакао је да овако захтевни грађавински подухвати какав је изградња брзе пруге од Београда до Новог Сада захтевају затварање улица у једном временском периоду. Нагласио је да је ово пројекат који траје неколико година, да за сада нема кашњења, али и да сви дају све од себе како би се максимално убрзали радове.
,,Ова пруга ће за неколико година спојити Нови Сад и Суботицу, са Будимпештом и Мађарском, а реч је највероватније о најкомплекснијем инвестиционом подухвату. Реалност је да у нашој земљи возови иду доста споро, а ми очекујемо да за неколико месеци од Београда до Новог Сада путујемо 30 минута и да возови на овој деоници саобраћају брзином од 200км/ч. Када пустимо ову брзу пргугу она ће бацити потпуно другачије светло на саобраћајну комуникацију између Београда и Новог Сада. Ви ћете моћи да у Београду седнете у воз и да за пола сата дођете до центра Новог Сада, у возовима какви постоје само у Швајцарској, Немачкој, Шпанији и у још неколико земаља у свету“, изјавио је министар Момировић.
Министар Момировић је додао да се радови не заустављају и да се наставља са изградњом потпуно нове инфраструктуре у Србији. Гради се офанзивно и на Фрушкогорском коридору, за неколико месеци креће се и са пројектом од Бачког брега ка Накову, односно од Сомбора до Кикинде, чиме ће бити спојена та два града, али и Бечеј, Кула, Црвенка. Додао је да је обим инвестиција у инфраструктуру који се тренутно спроводи рекордан и да се он не може мерити ни са једним инвестиционим таласом у прошлости.
Радови на изградњи подвожњака у Кисачкој улици се реализују у оквиру изградње треће деонице брзе пруге, на релацији Нови Сад – Суботица. Имајући у виду да досадашњи мост у Кисачкој улици није задовољавао стандарде за саобраћај возова за велике брзине до 200 км/сат, пројектом је предвиђено рушење постојећег и изградња новог моста на овој локацији.
„Градилиште у Кисачкој улици је тренутно једно од највећих градилишта у Новом Саду. Ово данас што видимо наставак је једне од најважнијих саобраћајница не само за железнички, већ и за свеукупни саобраћај у Републици Србији“, изјавио је градоначелник Новог Сада.
Нови подвожњак у Кисачкој улици налази се на брзој прузи Београд – Нови Сад и удаљен је око један километар од железничке станице Нови Сад, у правцу Београда. Самим тим динамика завршетка радова на овом објекту усклађена je са завршетком радова и пуштањем у саобраћај новоизграђене пруге за велике брзине Београд – Нови Сад. Нови троколосечни подвожњак у близини железничке станице у Новом Саду биће укупне дужине око 41 метар, висине око четири и по метра и шиповима дубине око 20 метара. Радове изводи конзорцијум кинеских компанија „China Railway International“ и „China Communications Construction Company“, који ради на изградњи пруге за велике брзине између Новог Сада и Суботице.