Отворена деоница на обилазници око Београда, од данас у шест трака до тунела Стражевица
Београд, 15. јун – Председник Србије Александар Вучић званично је отворио сектор 5 обилазнице око Београда, са тунелом Стражевица, и ова деоница за саобраћај биће пуштена данас од 18 часова.
„Поносан сам на чињеницу да тренутно градимо десет ауто-путева и брзих саобраћајница. Нисмо одустали од неког пројекта, али волео бих да Фрушкогорски коридор иде боље. Ипак, у односу на то шта је рађено последњих 70-80 година, ово је све одлично. То су добре вести за нашу земљу. Све плаћамо у дан", рекао је Вучић.
Отварању су присуствовали министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Томислав Момировић, директори Путева Србије и Коридора Србије Зоран Дробњак и Александар Антић, министар финансија Синиша Мали, отправник послова амбасаде Кине у Београду Тиен Ишу, градоначелник Зоран Радојичић, заменик градоначелника Горан Весић и челници кинеске компаније „Power China“ и азербејџанског „Azvirta“ који граде обилазницу.
Министар Момировић изјавио је да се отварањем сектора Б5 обилазнице око Београда, од петље Орловача до тунела Стражавица, приводи крају пројекат на који се, како каже, чекало 30 година.
„Тај део има највећу фреквенцију теретног саобраћаја и морамо да га ослободимо, за све који живе у Гроцкој, Реснику и другим местима. После тога треба да наставимо друге локалне инвестиције, за сав теретни саобраћај који иде ка југу Србије, односно из централне и западне Европе ка југу Европе и Блиском истоку'', рекао је Момировић.
На овој деоници обилазнице која је дуга око четири километра, завршена је лева трака аутопута са три моста и лева тунелска цев испод брда Стражевица дужине 720 метара.
Кинеска комапнија „Power China“, азербејџански „Azvirt“ и домаћи подизвођачи увелико раде на изградњи сектора 6 обилазнице од тунела Стражевица до Бубањ потока, где ће се она спојити са аутопутем Е75 ка Нишу.
Дужина деонице обилазнице око Београда од новог моста на Сави код Остружнице до Бубањ Потока је 20,4 километра и она би требало да буде завршена до краја марта наредне године.
Вредност радова је 207 милиона евра, од чега се 15 процената улаже из буџета Србије, док се преосталих 85 процената финансира од кредита кинеске Ексим банке.
Извођач радова је кинеска компанија “Power Construction Corporation of China”, а подизвођач азербејџански „Azvirt“ и домаће фирме.
Завршетком радова до Бубањ Потока биће комплетирано око 47 километара аутопута од Батајнице до Бубањ Потока.
Претходних година је изграђена обилазница од Батајнице до Добановаца и Остружнице, са новим мостом на Сави који је изграђен поред старог остружницког моста.
Планирана је и изградња наставка обилазнице од Бубањ Потока до Панчева, тзв. сектора Ц, када би цела обилазница била дуга око 69 километара.