Момировић: Спојићемо централну железничку станицу "Прокоп" са метроом
Лион, 28. јун – Неизмерно сам поносан што је са нашим француским партнерима започет пројекат Београдски метро и покушавамо да установимо како су они успели да споје своју железничку станицу са градским метроом, и то је свакако један од изазова који и ми заједничким радом морамо да решимо на овом изазовном пројекту, изјавио је министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Томислав Момировић након обиласка „Метро линија Б“ у Лиону, а потом и обиласка изградње пројекта који има за циљ ефикасно спајање железничке станице и метро линије такође у Лиону.
,,Драго ми је да су сви видели колико смо чврсто решени да реализујемо пројекат Београдског метроа који је један од највећих пројеката који Влада Републике Србије реализује у овом тренутку. И он неће бити комплетно завршен ако не спојимо нашу централну железничку станицу Прокоп са метроом. Ми ћемо то урадити, то је наша чврста одлука, а и налог председника Републике” додао је министар Момировић.
Метро у Лиону, који је по структури и величини врло сличан будућем београдском метроу дугачак је 32 километра, има 4 линије. Београдски Метро ће у систем враћати до 20% енергије што је изузетно важно за уштеду енергије и новца, а на овај начин ће се додатно решити питање екологије и здравог животног окружења у главном граду. Прва линија имаће 28 возова са по 3 вагона који ће превозити 435 људи.
Након обиласка радова „Метро линија Б“ у Лиону, делегација ресорног министарства одржала је више састанака који се тичу Београдског метроа и са француским партнерима разговарало се и о будућој сарадњи.
Министар Момировић се састао и са Оливером Буваром, директором компаније Ежис, која је ангажована на изградњи Београдског метроа који се том приликом рекао да је почаствован због учешћа на пројекту који је један од највећих у Европи у наредној деценији.
„Метро је увек кључна инвестиција за економски развој, и изражавам пуну посвећеност успеху пројекта Београдског метроа са крајњим роком до 2028 године“, рекао је Б