You are here

ВЕСИЋ: ПОЧЕТАК РЕНЕСАНСЕ СРПСКИХ ЖЕЛЕЗНИЦА

У последњих осам година 47 особа је изгубило живот на пружним прелазима у Србији, а 131 је теже повређена, речено је данас на представљању Националне кампање за подизање безбедности на пружним прелазима.

Кампању "Танка је линија" покренули су међународна организација Транспортна заједница и Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, са циљем подизања свести у јавности и едукације возача и других учесника у железничком саобраћају, о опасностима на пружним прелазима у Србији.

Наредна деценија у Србији, истакао је министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Горан Весић, биће деценија железнице.

Он је додао да је ове године издвојено преко шест милијарди динара у буџету инфраструктуре за ревитализацију постојећих пруга што је значајан искорак у односу на претходну годину.

Весић истиче да у наредном периоду Србија мора интензивно да се бави безбедношћу саобраћаја, јер је велики проценат погинулих и у друмском и у железничком саобраћају.

“Планирамо формирање посебног сектора у Министарству који ће се бавити безбедношћу на свим видовима превоза - пруга, друмски превоз, водени превоз, ваздушни, јер сматрамо да је неопходно вршити координацију. Сада је већ развој нашег саобраћајног система и наше саобраћајне инфраструктуре такав да је неопходно да се више позабавимо када је у питању безбедност саобраћаја", рекао је Весић.

Закон о безбедности у железничком саобраћају, најавио је министар, део је сета закона који ће бити усвојен током пролећа.

"Министарство МГСИ ће изаћи пред НСРС са десетак закона, а у оквиру тих закона биће и четири железничка закона која су део наших преговора са ЕУ. Тиме ћемо, када је у питању железнички саобраћај готово потпуно бити усклађени са прописима ЕУ, чим сам ја посебно задовољан", нагласио је Весић.

Директор Транспортне заједнице Матеј Закоњшек је рекао да је кроз кампању неопходно указати на опасности неправилног преласка пружних прелаза, а све у циљу постизања "Висион Зеро" система - да у несрећама на пружним прелазима нема смртних случајева.

"Несреће ће се дешавати, али је циљ да, када се оне десе, нема смртних исхода. За то је потребно и обезбеђивање прелаза и едукација возача и других учесника у саобраћају, као и одлична координација са хитним службама када до несреће дође", рекао је Закоњшек. Он је нагласио да Србија наставља да предузима додатне мере за безбедност пружних прелаза.

“Од преко 2.100 путно - пружних прелаза у Србији, око 400 је опремљено активном заштитом коју чине звучна и светлосна сигнализација и баријере, а заједно са Светском банком и Европском банком за обнову и развој, покренут је процес модернизације за још 400 пружних прелаза", рекао је Закоњшек.

Он је додао да у наредном периоду Србија мора интензивно да се бави безбедношћу саобраћаја, јер, како је рекао, осим у железничком, земља има велики проценат погинулих и у друмском саобраћају.

Декан Саобраћајног факултета Небојша Бојовић се захвалио Министарству и ТЗ на покретању ове кампање и најавио да ће факултет ове године бити домаћин најпрестижнијег скупа у области железнице "RailBelgrade2023".