You are here

ВЕСИЋ: ДА КОНАЧНО СТАНЕМО НА ПУТ КРАДЉИВЦИМА ДЕЛОВА БРЗЕ ПРУГЕ

Министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Горан Весић поручио је данас да се коначно мора стати на пут онима који крађом делова контактне мреже на прузи Београд – Нови Сад угрожавају људске животе и наносе штету држави и железници.

Због крађе делова контактне мреже између Нове Пазове и Старе Пазове, данас је поново на том делу брзе пруге уведена лагана вожња и смањена брзина путничких возова, који ће уместо 200 километара на сат, док се украдени делови не замене, саобраћати свега 30 километара на сат.

„Због овога ће данас каснити возови на брзој прузи. Kрадљивци су опет на брзој прузи својим лоповлуком угрозили људске животе и безбедност железничког саобраћаја, уништили имовину и нанели огромну материјалну штету железници“, навео је министар Весић.

Он је истaкао да, захваљујући политици и стратешкој одлуцу председника Александра Вучића, држава протеклих година улаже огромна финансијска средства у изградњу брзе пруге и модернизацију железница, за добробит и у интересу свих грађана наше земље.

„Својим бахатим и насилничким понашањем лопови наносе огромну штету држави и железници, угрожавајући све наше огромне напоре да изградимо савремене и брзе пруге, по највишим европским стандардима. Томе се коначно мора стати на пут“, поручио је Весић.

Подсетио је да се председник Вучић заложио да те казне буду вишеструко дуже и строже него до сада, јер крађе представљају угрожавање јавне безбедности и општу опасност по животе људи.

„Наша казнена политика мора да буде адекватна тежини оваквих крађа делова железничке инфраструктуре и ја као министар инсистираћу да то буде и спроведено. Државни органи морају одлучно да реагују и хитно открију и ухвате починиоце ових крађа, а затим и да их најоштрије осуде. Верујем да ће се брзим хапшењем лопова и строгим казнама деловати превентивно и у великој мери спречити овакве појаве“, рекао је Весић.

У том смислу, министар је навео и да се очекује да у првом кварталу ове године буду усвојене измене три закона - о железници, о безбедности у железничком саобраћају, као и о интероперабилности железничког система, који ће укључити и ошртије казне за овакве крађе.

Додао је да су измене ових закона и део процеса усклађивања нашег законодавства са прописима Европске уније, у оквиру приступних преговора о чланству у ЕУ.