You are here

ВЕСИЋ ЧЕСТИТАО ЖЕЛЕЗНИЧКУ НОВУ ГОДИНУ: ЖЕЛЕЗНИЦА ЈЕ БУДУЋНОСТ СРБИЈЕ

Министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Горан Весић честитао је Железничку нову годину свим железничаркама и железничарима уз поруку да ће држава наредних година и деценија више улагати у железницу јер је она, како је рекао, будућност Србије.

Весић је подсетио да сваког 10. децембра ступа на снагу нови железнички ред вожње и да се тај дан слави као Железничка нова година.

“Нови ред вожње који ће ступити на снагу данас подразумева укупно 403 путничка воза и 120 теретних дневно што значи 523 поласка дневно на целој територији Србије”, рекао је Весић.

Истакао је да ће се укупно у оквиру новог реда вожње превести око 7.000.000 путника, а да ће чак нових 44 полазака бити реализовано од 1. септембра 2024. године што је, како је нагласио, последица доласка нових композиција и свега онога што Србија улаже када је у питању железница.

Весић је навео да највећи број путника данас користи пругу између Београда и Новог Сада која је дужине само 76 километара и додао да то јасно говори о томе колико је важно грађанкама и грађанима Србије пружити бољи квалитет железничког превоза.

Управо зато ће, навео је, нова брза пруга до Суботице бити завршена до краја следеће године што, како је рекао, значи да ћемо већ у марту или априлу 2025. године том пругом од Београда до Суботице путовати сат и десет минута.

Навео је да следеће године почиње и изградња брзе пруге од Београда до Ниша и додао да ће се, када пруга буде завршена, возом између та два града путовати сто минута.

Весић је подсетио да је са Владом Северне Македоније потписан уговор о заједничкој изградњи брзе пруге од Ниша до Скопља, те додао да ће се радити и брза пруга од Ниша до Софије.

“Осим тога, радићемо следеће године реконструкцију скоро 1.200 километара регионалних пруга којима се неће возити брзином од 200 километара на сат, али ће се возити 120 километара на сат и биће потпуно електрифициране”, рекао је Весић.

Навео је да ће се радити нови командни центар у Макишу где ће бити како возови који саобраћају на брзој прузи, тако и сви остали возови који саобраћају новим, реконструисаним пругама.

“Тиме ћемо обезбедити већу сигурност, бољу координисаност и све оно што подразумева компликован железнички саобраћај”, рекао је Весић.

Навео је да је железница преживела тешка времена када је мало људи путовало возовима, али да сада долази време ренесансе железнице када ће се она много више користити.

“Управо зато, свим железничаркама и железничарима честитам Железничку нову годину. Наша земља ће у железницу више улагати наредних година и деценија и то ће бити најзначајније улагање које ћемо имати у саобраћајној инфраструктури јер је железница будућност Србије”, закључио је Весић.