ВЕСИЋ: ПОТПИСАН УГОВОР ЗА НАБАВКУ САВРЕМЕНОГ СОФТВЕРА ЗА ИЗРАДУ ЖЕЛЕЗНИЧКОГ РЕДА ВОЖЊЕ
У Влади Србије данас је потписан уговор за набавку савременог софтвера за израду железничког реда вожње који ће омогућити већи степен искоришћености капацитета железничке инфраструктуре, олакшати и унапредити рад запослених у железници и омогућити путницима да на једноставан и савремен начин имају увид у ред вожње железница Србије.
Уговор су потписали министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Горан Весић, извршни директор компаније „Siemens mobility” Матијас Херман Кох и директор те компаније Франк Зене.
“Ако се по јутру дан познаје, онда су данашњи догађаји важни за железницу Србије јер по мом дубоком уверењу ово је добар увод за једну успешну годину”, рекао је Весић.
Како је истакао, у складу са циљевима Владе Србије који се односе на дигитализацију пословања и аутоматизацију пословних процеса Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, у оквиру пројекта модернизације железничког сектора у нашој земљи који се финансира из кредита Светске банке и Француске агенције за развој, отпочиње пројекат развоја софтвера за израду и праћење реда вожње у железничком саобраћају.
Весић је навео да је у међународном поступку, спроведеном у складу са правилима Светске банке, донета је одлука да се посао повери конзорцијуму – “Siemens mobility” и компаније „Hacon” из Немачке, а вредност пројекта је 1,1 милион евра.
Нагласио је да је израда и инсталација овог софтвера, по угледу на најсавременија решења која се примењују у Европи и свету, кључни корак ка оптимизацији железничког реда вожње у железници Србије.
“Примена софтвера унапредиће укупну конкурентност српске железнице, а корист ће осетити сви, запослени и путници. Реализацијом овог пројекта Влада Србије наставља са унапређењем железнице са крајњим циљем да железнички транспорт постане окосница даљег развоја саобраћаја у нашој земљи”, рекао је Весић.
Навео је да у Србији тренутно постоји 76 километара брзе пруге између Београда и Новог Сада, да се гради и да ће до краја ове године бити завршено 108 километара брзе пруге између Новог Сада и Суботице, те да ће већ у марту следеће године почети да саобраћа брзи воз између Београда и Суботице.
Додао је да се очекује да ћемо у 2026. години бити повезани брзом пругом са Будимпештом и да ће се брзином од 200 километара на сат путовати од Београда до Будимпеште за мање од три сата.
Такође, министар је подсетио да је са Европском унијом потписан уговор о изградњи 230 километара брзе пруге од Београда до Ниша чија ће изградња, додао је, почети ове године.
Навео је да се са Владом Северне Македоније ради на развоју брзе пруге од Ниша до Скопља, а са Владом Бугарске од Ниша до Софије.
Брзе пруге ће се од Скопља наставити према Солуну и Атини, а од Софије према Истанбулу, рекао је Весић и истакао да ће тиме Србија постати центар у овом делу Европе када су у питању брзе пруге.
“То јесте наш циљ и пошто правимо железницу 21. века неопходно је да то прати модернизација реда вожње и зато ће нам овај софтвер, који ради реномирана компанија ‘Siemens mobility’, веома помоћи да наше железнице по структури, као и сви други сегменти железнице прате оно што ће се догодити у железници”, рекао је Весић.
Како је додао, ако се томе дода да следи реконструкција скоро 2.000 километара регионалних пруга које ће бити електрифициране и реконструисане за брзине од 120 километара на сат, железница ће у наредном периоду заузети централно место када је у питању јавни превоз у Србији и све више робе и људи ће путовати железницом.
“Управо зато је ово прави трентуак да успоставимо овакав систем јер сада нам је важно да у железници која је железница 21. века вршимо планирање онако како се то ради у модерним железницама света”, рекао је Весић.
Извршни директор компаније „Siemens mobility” Матијас Херман Кох изразио је задовољство због потписивања уговора и захвалио на указаном поверењу када је у питању имплементација овог софтвера.
Истакао је да је овај систем модеран и поуздан и додао да је “Siemens mobility” постала највећа компанија када је у питању израда софтвера и дигитализација железнице, те да могу да понуде одржива и поуздана решења.
“Надам се да ово није последњи уговор који смо потписали и можете да будете сигурни да ће ‘Siemens’ бити искрен и поуздан партнер у жељи да унапредите железничку инфраструктуру у Србији”, рекао је Херман Кох.