You are here

ВЕСИЋ: ЖЕЛЕЗНИЧКА СТАНИЦА НОВИ САД ОД ДАНАС ПОТПУНО У ФУНКЦИЈИ

Министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Горан Весић присуствовао је данас пуштању у рад дела станичне зграде Железничке станице Нови Сад и најавио да ће до краја августа или почетком септембра бити завршене све друге станице на брзој прузи између Новог Сада и Суботице, која би требало да буде пуштена у саобраћај најкасније почетком децембра.

“Од данас је у функцији последњи део железничке станице Нови Сад, који је намењен путницима. Шалтери за продају карата су завршени, као и чекаонице тако да ће од данас ова железничка станица, која је рађена у две фазе, бити потпуно у функцији”, рекао је Весић и подсетио да је прва фаза рађена када је грађена брза пруга између Београда и Новог Сада, а друга сада, када се завршава брза пруга до Суботице.

Весић је навео да је за радове укупно уложено 65 милиона евра и да су, између осталог, урађени нови перони, а број колосека повећан са девет на 12.

“Само у ову зграду је уложено укупно 16 милиона евра. Она је реновирана, има неке нове делове, али је уз услове Завода за заштиту споменика сачуван изглед станице какав је имала када је направљена и по којем је позната”, рекао је Весић.

Навео је да је посебно поносан на то што ће, како каже, до краја августа, почетком септембра бити завршене сви друге станице на прузи између Новог Сада и Суботице.

Како је рекао, већ крајем августа очекује се да ће бити завршена суботичка железничка станица што је, додао је, био изазован посао јер је и та станица под заштитом и требало је испунити све услове Завода за заштиту споменика.

“Имамо и неке нове станице као што је Врбас-нова, Мали Иђош-Ловћенац, која обухвата оба места. Све те станице ће бити завршене, а сви радови на брзој прузи између Новог Сада и Суботице ће бити готови до краја овог месеца”, рекао је Весић.

Навео је да ће, као што је и најављено, у августу почети статичке пробе након чега ће 23. септембра почети динамичке пробе које ће вршити немачка компанија “Дојче бан”, која ће извршити и технички пријем пруге.

“Очекујемо да негде од средине октобра почнемо са пробним вожњама на релацији између Новог Сада и Суботице, што ће трајати око два месеца у зависности од тога колико пута ћемо проћи пругу. Наша процена је да ћемо до краја новембра, најкасније почетком децембра имати редован железнички саобраћај између Новог Сада и Суботице односно између Београда и Суботице”, рекао је Весић.

Истакао је да ће путовање брзим возом између Београда и Суботице трајати 70 минута, а између Новог Сада и Суботице нешто мање од 40 минута.

То ће, додао је, омогућити додатни квалитет живота људима који живе у местима дуж саме пруге.

“То је нешто што нас очекује и ја сам веома срећан и поносан на то што ће ова пруга бити завршена годину и по дана пре рока”, рекао је Весић и захвалио кинеским партнерима, али и домаћим компанијама које су радиле заједно са њима.

Навео је да ће, када буде пуштена у саобраћај пруга до Суботице, кроз железничку станицу Нови Сад на дневном нивоу пролазити више од 150 возова, те додао да ће број возова бити много већи када буде пуштена пруга до Будимпеште, а очекује се да ће она бити завршена 2026. године.

“Тада ће се увелико радити брза пруга до Ниша и када брзом пругом будемо повезали Ниш, Београд, Нови Сад, Суботицу и Будимпешту то је нешто што ће бити прави искорак и додатни квалитет у развоју наше земље”, рекао је Весић.

Навео је да ће у Новом Саду бити командна соба из које ће се контролисати комплетан саобраћај између Новог Сада и Суботице, те подсетио да на “Прокопу” постоји једна таква соба где се контролише железнички саобраћај између Београда и Новог Сада.

Весић је рекао да ће, према договору који имамо са нашим мађарским пријатељима, када буду почели да саобраћају возови између Београда и Будимпеште, мађарска царина и полиција бити на станицама Београд, Нови Сад и Суботица, а српска царина и полиција у Будимпешти.

“То значи да ће онај ко уђе овде и жели да иде за Будимпешту, овде пролазити контролу мађарске царине и полиције и возом путовати у центар Будимпеште, док ће неко ко путује из Будимпеште за Београд, спрску царину пролазити у Будимпешти и неће бити стајања на граници, што и јесте суштина брзог воза”, рекао је Весић.

Истакао је да је Србија земља која тренутно гради највише километара брзих пруга у Европи.

Весић је рекао да ће, када буде успостављен железнички саобраћај између Новог Сада и Суботице односно Београда и Суботице, возови саобраћати од пет сати ујутру до 22 сата.

Навео је да ће пругом ићи брзи воз који ће стајати у Новом Саду, Врбасу, Бачкој Тополи и Суботици, као и регионални воз који иде брзином од 160 километара на сат, а који ће стајати на свих 12 станица.

Када је у питању Војводина, Весић је поменуо да ће бити реконструисано неколико регионалних пруга.

Навео је да “Инфраструктура железнице Србије” завршава пројекат реконструкције пруге од Панчева до Суботице, са одвојком од Новог Милошева према Кикинди и румунској граници.

“Надам се да ћемо до краја ове, почетком следеће године кренути у реконструкцију те пруге која је дужине око 200 километара и она ће бити пројектована за брзину од 120 километара на сат. Такође, крећемо у реконструкцију 53 километара пруге између Врбаса и Сомбора и пруге између Сомбора и Суботице”, рекао је Весић.

Све то, истакао је, показује колико је за државу важна и реконструкција других пруга, а не само изградња брзих пруга.

“Тренутно са Светском банком бирамо пројектанта за пругу Београд-Вршац-румунска граница, а радићемо и део пруге од Сомбора преко Сајлова и Новог Сада што је последњи део пруге који треба да се уради и тиме ћемо скоро све пруге у Војводини потпуно реконструисати”, рекао је Весић.

Навео је да остаје део Београд-Шид и додао да је за ту пругу већ завршен прјојекат и да се са ЕУ преговара око средстава, те подвукао да ће у наредним годинама сви важнији железнички правци у Војводини бити реконструисати.

Осим министра Весића, присутнима су се обратили градоначелник Новог Сада Милан Ђурић и председница Покрајинске владе Маја Гојковић, а догађају су присуствовали помоћница министра грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре за железнички и интермодални транспорт Анита Димоски, в.д. генералне директорке „Инфраструктуре железница Србије“ Јелена Танасковић, извршни директор „Инфраструктуре железница Србије“ Милан Нововић и в.д. генералног директора компаније “Србија воз” Иван Булајић.