RSS

You are here

БИРАЋЕМО ДИРЕКТОРЕ НА КОНКУРСИМА

 

Недељник ''НИН'', 07. август 2014., Аутор: Бојана Анђелић

Поштујем свакога ко је успео у послу којим се бави, ако је то урадио на регуларан начин, по закону и ко држави плаћа порез. Мислим да Србија има довољно школованих, паметних и стручних људи који су способни да воде јавна предузећа, каже у разговору за НИН Зорана Михајловић, потпредседница Владе и министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре.


Као председник Кадровске комисије изјавили сте да ниједан предлог за директора неког од јавних предузећа није стигао у комисију, а са друге стране поједини бизнисмени већ потврђују да ће прихватити позив премијера да руководе јавним предузећима.

Ниједан такав предлог још нисам видела у званичној форми. Железнице Србије су у тешкој ситуацији и требаће нам много рада и знања да би то променили. За кратко време од кад је формирано ово министарство урадили смо доста тога. На наше инсистирање завршена је прва фаза реструктурирања Железница и отклоњене су препреке за модернизацију пруга која се реализује средствима из руског робног кредита. Изградња другог колосека пруге Београд-Панчево тече десет одсто брже од плана, и то јер вероватно јединствен случај у новијој историји наше железнице већ пословично познате по кашњењу.

Да ли је нова стратегија Владе да губиташка јавна предузећа понуди на управљање крупним бизнисменима? Откуд промена политике према тајкунима, с обзиром да је премијер својевремено изјављивао како о Беку неће одлучивати политичари већ тужиоци?

Што се тиче јавног лицитирања који ће, како рекосте, бизнисмен преузети које јавно предузеће јасно ми је да је то медијски атрактивно, али и сам премијер је демантовао да је, осим Железница, разговарао да било које јавно предузеће да на управљање бизнисменима или како рекосте тајкунима. Мислим да нико не сме да буде аболиран ако се у прошлости обогатио противзаконито и на леђима грађана, а исто тако свима треба дати могућност да своју невиност докажу на суду.

Шта је било са најављеним јавним конкурсима? Хоће ли се они спроводити и када? Да ли ће, ако преузму ту улогу, бизнисмени бити само привремени директори и упоредо са другим кандидатима ићи на конкурс?

Циљ нам је да се сви директори бирају на јавном конкурсу и очекујем да они буду расписани што је пре могуће. На тај начин обезбедићемо да најважнија места заузму најбољи и најстручнији независно од страначке и сваке друге припадности.

За сада се помињу углавном предузећа из вашег ресора, Железнице и Путеви Србије који ће се спајати са Коридорима. Каква је тренутна ситуација у тим предузећима и могу ли бизнисмени рационализовати њихово пословање?

Тачно је да смо наследили много проблема у јавним предузећима, али смо и учинили много на њиховом решавању. Спајање јавних предузећа Путеви Србије и Коридори Србије је почело и имамо месец дана да завршимо тај посао. Одлучили смо се за тај корак како би њихов рад убудуће био много ефикаснији и рационалнији и како као до сада не би долазили у ситуацију да ова два предузећа једни другима пребацују лоптицу кад је у питању одговорност за пројекте. Предузели смо конкретне кораке како би елиминисали главне проблеме који су до сада пратили рад ових јавних предузећа, било да су се појављивали као инвеститори или извођачи радова. Сви пројекти су добили менторе чија је обавеза да непрестано на терену прате динамику њихове реализације. Покренули смо иницијативу за увођење пројектантског надзора како нам се више не би догодило да лоша пројектна документација Коридора Србије државу кошта 70 милиона евра.