RSS

You are here

Лучке капетаније ће контролисати све бродове

Потпредседник Владе и министар грађевинарства, саобраћаја и инфрастрктуре проф. др Зорана Михајловић најавила је данас опремање лучких капетанија у Србији и појачану контролу бродова, с обзиром на то да се скоро 40 одсто робе која пловним путем уђе у Србију истовара на нелегалним претоварним местима.

Михајловић је, након ненајављене контроле рада Лучке капетаније Смедерево и прегледа румунског брода Меркур 301, нагласила да све лучке капетаније у земљи имају на располагању свега један инспекцијски чамац, као и да је водни саобраћај најмање уређен вид саобраћаја у Србији. Михајловић је најавила да ће Министарство у сарадњи са МУП-ом и Управом царина организовати заједничке акције ради сузбијања сиве економије, као и хватања пирата на српским рекама.

"Опремићемо капетаније и кроз ребаланс буџета смо то и предвидели као приортет. Свака капетанија ће морати да има најмање један чамац да би могли да пресрећу и контролишу бродове. Приход од унутрашњег пловног саобраћаја у Србији је око 30 милиона евра годишње, а превезе се између шест и осам милиона тона робе, али имамо проблем што се то недовољно контролише", казала је Михајловић истичући да би ти приходи могли да буду далеко већи.



Михајловић је током обиласка пловног тока Дунава од Београда до Смедерева инспекцијским чамцем Министарства грађевинарства, саобраћаја и инфрастрктуре констатовала да постоји велики број нерегистрованих пловних објеката и поручила да се то мора променити, најпре због безбедности. Такође је додала да ће се строжније контролисати наплаћивање накнада у водном саобраћају.

Она је најавила да ће се контролисати рад свих капетанија у земљи и да ће Министарство помоћи у едукацији испектора како би се смањила сива економија, а све у циљу повећања буџетских прихода. "Можемо много веће приходе да остваримо с обзиром да су пловни путеви попут аутопутева у друмском саобраћају", рекла је потпредседник Владе и нагласила да ће инспектори и запослени у капетанијама морати да буду много ефикаснији и да прегледају сваки брод.

Михајловић је казала да Србија има речни информациони систем путем којег може да се прати кретање страних бродова, али да се често дешава да га управо домаћи бродови не активирају, односно не укључују се у систем и најавила да ће се и то строже контролисати. Колико су лучке капетаније слабо опремљене говори у прилог чињеница да је први пут после четири године купљено гориво за инспекцијски чамац, као и да је најмлађи њихов рачунар стар 15 година.