МГСИ: ОБИМНИ РАДОВИ НА АУТОПУТУ МИЛОШ ВЕЛИКИ И ПРИЛАЗНИМ ЛОКАЛНИ ПУТЕВИМА
Паковраће / Чачак, 05. октобар – Министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Томислав Момировић, заједно са в.д. директором „ЈП Путева Србије“ Зораном Дробњаком и градоначелником Чачка, Милуном Тодоровићем, обишао је данас радове на тунелу Трбушани и асфалтирање деонице од 200 метара код Прељине на траси ауто-пута „Милош Велики“. Током обиласка радова истакнуто је да ће локални путеви који су девастирани услед проласка камиона и тешке механизације за потребе изградње ауто-пута „Милош Велики“ бити реконструисани.
Кинески партнери који су извођачи радова кренули су са реконструкцијом тих саобраћајница, а у плану је да се најкасније до марта или априла наредне године све саобраћајнице укупне дужине 40 километара потпуно реконструишу.
„Налазимо се на територији месне заједнице Ракова, на делу саобраћајнице обилазног пута односно крака ауто-пута „Милош Велики“ од Чачка до Пожеге. Кроз територију града Чачка ова деоница ауто-пута пролази у дужини од 14,5 километара. Оно што је за нас важно је то да ћемо досањати сан генерација које су сањале ауто-пут од Чачка до Београда. Чачак ће бити повезан са свим ауто-путевима, са Коридорима 10 и 11. На овој деоници ауто-пут „Милош Велики“ пролази кроз пет месних заједница, док су на територијама осам месних заједница девастирани локални путеви. Кинески партнер је већ кренуо са реконструкцијом тих саобраћајница“, рекао је Милун Тодоровић, градоначелник Чачка.
У тунелу Трбушани који је дугачак 280 метара тренутно се завршавају сви грађевински радови. Према тренутној динамици у наредних десет дана ће бити завршени грађевински радови, када ће се отпочети са опремањем тунела. На тунелу Трбушани су завршени радови на бушењу шипова и бетонирању наглавних греда, а у току су радови на изради средишњег зида и армирано бетонске лучне конструкције.
“Прва поддеоница, која је и најважнија, протеже се од Прељине до будуће петље Паковраће. Сви радови су интензивирани и почело је асфалтирање пробних деоница. На овој поддеоници најзначајнији су објекти почевши од петље Прељина, тунел Трбушани који је дугачак 280 метара, а иза тунела је још неколико значајних мостова и петља у Паковраћу где ће бити будућа наплатна станица. На градилишту се сви радови паралелно изводе како би смо успели да до краја године заршимо све оно што је обећано“, рекао је Миодраг Поледица, извршни директор сектора за стратегију, пројектовање и развој ЈП Путеви Србије.
Дужина деоницe од Прељине до Пожеге износи 30,9 километара и изузетно је комплексна јер скоро трећину трасе чине мостови и тунели. Деоница Прељина – Пожега представља део аутопута Е-763, односно део ауто-пута Београд – Јужни Јадран којим се остварује веза између Србије и Црне Горе, односно Београда и Јужног Јадрана. Деоница Прељина - Пожега кључна је за повезивање региона и за јачање туристичких и привредних капацитета.