Момировић: Данас са поносом обележавамо 100 година постојања Железничко техничке школе и железничког образовања у Србији
Београд, 30. септембар - Србија данас мора бити поносна на јубилеј који обележавамо, а то је сто година постојања Железничко техничке школе која спада у ред најстаријих образовних установа у Србији“, изјавио је министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Томислав Момировић након што је данас присуствовао свечаности поводом обележавања стогодишњег рада ове школе.
„Железница је уз војску Србије институција са највећом традицијом у нашој земљи. То је институција која је носила индустрију, која је носила саобраћај, то је нешто на чему почива ова држава и уложили смо пуно енергије претходних година не би ли железницу поставили на место које јој припада“, рекао је министар Момировић.
Министар Момировић је подсетио да смо успели да спојимо два највећа града у Републици Србији, Београд и Нови Сад, најквалитетнијом железничком инфраструктуром у источној Европи и да настављамо да радимо.
„Желимо да Србија буде центар железничког саобраћаја и то није важно само због железнице, то је важно због наше индустрије. То је важно због бржег саобраћаја свих наших грађана. Али ако заиста желимо то да урадимо, ми морамо да омогућимо најсавременије железничко школовање. Морамо да доведемо најбоље ђаке у железничке школе, а затим у наша железничка предузећа”, нагласио је Момировић.
Министар Момировић је додао да ћемо изградити нову инфраструктуру, набавити нове возове и уложити средства у школовање заједно са представницима министарства просвете, јер је обезбеђен кредит од европских пријатеља који ће омогућити набавку најквалитетнијих и најновијих симулатора како би Србија била центар железничког образовања“, додао је Момировић.
„Поносан сам што данас имамо много више заинтересованих за рад у нашим железничким предузећима што је одличан показатељ да железнички позив поново постаје атрактиван, да се људи поново окрећу железници“, истакао је Момировић.
Министар Момировић је закључио да је порасла заинтересованост за коришћење пруге Београд – Бар, чија би реконструкција требало да крене у наредном периоду, док је већ реконструисан први део до Ваљева и напоменуо да је набављено још 18 возова који би полако, сукцесивно требало да у наредним месецима стигну у Србију.
„Очекујем да ћемо за неколико година имати модерну железничку инфраструктуру са модерним возовима, а на челу тог система ће бити савремено обучени и школовани кадрови, односно ђаци ове школе. И после 100 година постојања ове школе нећемо напустити железницу, настављамо са инвестицијама и нећемо се зауставити док не будемо изградили најсавременију железницу у нашем региону“, казао је Момировић.
Историја Железничко техничке школе почиње оснивањем Државне саобраћајне железничке школе 1922. године. У току 20. века школа је мењала назив, да би 1953. године била основана Железничка саобраћајна школа у Земуну. Железнички образовни центар популарни ЖОЦ, унутар којег је школа радила, пројектован је и грађен по угледу на француске школске центре са пратећим објектима попут Дома ученика.