Момировић: Јавно-приватна партнерства за наставак ефикасне изградње инфраструктуре
Београд, 05. април – Министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Томислав Момировић у име Владе Републике Србије и регионални менаџер Међународне финансијске корпорације за Централну и Југосточну Европу Ари Наин, потписали су данас Споразум између Владе Републике Србије и Међународне финансијске корпорације о сарадњи на припреми пројеката јавно-приватног партнерства у области инфраструктуре.
„Наша земља ће у сарадњи са Међународнoм финансијском корпорацијом за Централну и Југосточну Европу (IFC) добијати најквалитетну концесиону документацију за спровођење пројеката јавно-приватног партнерства, при чему ће 80% трошкова на изради обе документације сносити наши партнери из ИФЦ-а. Прва два пројекта која ћемо реализовати применом овог споразума су луке у Прахову и Богојеву. Ово ће истовремено значити добијање ИФЦ као концесионог саветника са највећим светским реномеом што ће додатно привући велике светске компаније да учествују у концесионим поступцима за ове луке“, изјавио је министар Момировић.
Министар Момировић додао је да ће се изградњом 10 аутопутева и брзих саобраћајница Србија повезати са читавим регионом и Европском унијом, али ће на тај начин и наша земља бити премрежена најмодернијим путевима. Србија полако улази у завршну фазу изградње основне саобраћајне инфраструктуре и данас се постављају темељи за оно што треба да уследи, а то је пуно искоришћавање свих транспортних капацитета и позиционирање Србије као саобраћајног чворишта. За испуњење тог циља морамо да реализујемо важне пројекте која имају за циљ развој речног и ваздушног саобраћаја, а управо за реализацију тих пројеката је потписивање данашњег споразума од огромног значаја, закључио је министар Момировић.
Министар Момировић такође је додао да је Србија доказ да су концесије најефикасније средство развоја аеродорома. Аеродором Никола Тесла, захваљујући концесионару, данас постиже изузетне резултате, упркос томе што се ради о једној од најпогођенијих индустрија у свету услед пандемије. Поред тога, у Србији је законом прописано да се луке развијају доделом лучких концесија, а у долазећем периоду размотрићемо развој интермодалних терминала такође по моделу јавно-приватног партнерства и концесија.