НОВЕ КАМПАЊЕ ЗА БЕЗБЕДНО ПОНАШАЊЕ У ТУНЕЛУ, ВЕСИЋ: ОБРАЗОВАЊЕ ВОЗАЧА ЈЕ КЉУЧ - АКО САЧУВАМО МАКАР ЈЕДАН ЖИВОТ, ОНДА СВЕ ИМА СМИСЛА
Нове образовне кампање о понашању у тунелу промовисане су данас у присуству министра грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Горана Весића који је истакао да су такве кампање важне да би се људима указало на то како могу да избегну непредвиђене ситуације у тунелу и сачувају своје и животе других учесника у саобраћају.
Реч је о кампањама јавног предузећа “Путеви Србије” - "Безбедно кроз тунел" и "У тунелу нисмо сами".
Весић је навео да Србија има 111 тунела укупне дужине 32,56 километара од чега је на ауто-путевима 17 тунела, укупне дужине 22,5 километара.
"Тренутно градимо око 38 километара тунела од чега ће баш на овом аутопуту ‘Милос Велики’ два тунела бити међу најдужима, а то су ‘Лаз’ и ‘Муњино брдо’. Сваки од њих је дуг око 2,8 километара као и најдужи тунел у Србији Иришки венац чија је дужина око 3.5 км. Неки од нових ауто-путева, које почињемо да градимо, као што су Пожега - Котроман и Пожега - Бољаре имаће у до трећине трасе у тунелима и мостовима, рекао је Весић.
Весић је навео да чињеница да се гради толико километара тунела, не узимајући у обзир колико се километара пројектује, говори о томе да се више пажње мора посветити образовању возача како приликом редовног тако и током ванредног режима саобраћаја.
"Сигуран сам да нико од нас не зна тачно како би се понашао у случају неке ванредне ситуације ако би се затекао у тунелу, иако међу нама има доста искусних возача. То је зато што, као друштво, нисмо обраћали пажњу на образовање возача када су у питању тунели", рекао је Весић.
Додао је да је важно због тунела који се граде и пуштају у саобраћај да се крене у овакве кампање и захвалио Агенцији за безбедност саобраћаја, Министарству унутрашњих послова и ЈП “Путеви Србије” јер су заједнички са Министарством грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре направили спотове за кампање који ће се емитовати на телевизијама са националном фреквенцијом и локалним телевизијама.
Такође, Весић је додао да су направљене брошуре којима ће се возачима скретати пажња на понашање у тунелима.
"Мислим да је то важно јер сваки динар који се уложи у превентиву, ако се спасе само један живот, има смисла, а можемо много тога да урадимо кроз овакве кампање како би се људски животи сачували”, рекао је Весић.
Истакао је да наши сигурносни системи у тунелима нимало не заостају за онима који постоје у развијеним земљама Европске уније.
“Али, без обзира на то какве системе имамо њаважније је да људи знају како да се понашају јер је паника нешто што најчешће угрожава људске животе, да не говоримо о понашањима у саобраћају која нису нормална као што је вожња супротном траком чега још увек имамо на ауто-путевима”, рекао је Весић.
Изразио је наду да ће усвајањем новог Закона о безбедности саобраћаја ти проблеми које изазивају бахати возачи бити решени оштријим казнама јер, како каже, очигледно је да са онима који се тако понашају другачије не може да се изађе на крај.
“Таквим бахатом понашањем угрожавају сопствени живот, али и животе других учесника у саобраћају, а то је нешто што је апсолутно недопустиво”, рекао је Весић.
Ипак, навео је да не може све да се реши законом због чега је, додао је, важно да имамо овакве кампање јер људи треба да уче како да се понашају у тунелима.
Поред министра Весића, на промоцији нових кампања “Путева Србије” обратили су се извршни директор Сектора за управљачко информационе системе у саобраћају Зоран Пешовић и начелник Управе собраћајне полиције Славиша Лакићевић.