RSS

You are here

Ове недеље конкурс за директора „Железница Србије“

Потпредседник Владе и министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре проф. др Зорана Михајловић изјавила је да ће Влада ове недеље расписати конкурс за избор директора "Железница Србија", а ускоро и конкурс за директора ЈП "Србијагас". Она је гостујући у емисији „Кажипрст“ РТВ Б92 подсетила да је недавно изабран и директор ЕПС-а те да ће у наредном периоду ситуација у јавним предузећима бити сређена, јер је Влада донела Закон о јавним предузећима који ће неселективно бити примењен. Према њеном мишљењу постајање Надзорних одбора у јавним предузећима је од великог значаја, јер је функција тог органа можда важнија и од самог директора.

 

"Генерално проблем у свим јавним предузећима је понашање људи који су навикли да долазе на посао и одраде шест или седам сати и уопште их не занима шта су они тог дана урадили за своје јавно предузеће. Такав однос ће морати да се промени", рекла је Михајловић.

 

Михајловић је нагласила да би „Железнице Србије“ могле да приходују знатно више од 100 милиона евра, колико сада износи годишњи приход тог предузећа и поновила да ће у наредне три године бити изграђено 528 километара пруге, од чега ће 80 километара бити потпуно нове пруге, а остатак се односи на реконструкцију и модернизацију.  Она је најавила да ће у истом периоду бити реконструисана и пруга Београд - Бар, која није реконструисана од како је изграђена. Министарка је нагласила да су "Железницe Србије" платилe око пет милиона евра пенала зато што нису повукле кредит и указала да то више не сме да се дешава.

 

Коментаришући избор за новог директора „Железница Србије“ и спекулације да би то могао бити Милан Беко, она је рекла: "Не знам да ли ће то бити Беко, јер о томе није расправљано на Влади. Свако може да се пријави на конкурс. Мој став је јасан - на то место мора да дође неко ко може у потпуности да се посвети том послу и ко није компромитован."

 

Oна је напоменула да је, када је преузела министарство на чијем је челу, затекла нерешене предмете, међународне дозволе за које се није знало како се деле у министарству, и архиву без иједног папира.  Подсетила је да се скупштински одбор изјаснио да је оно што је остало иза претходног министра јавашлук.

 

Министар Михајловић је поновила да ће наставити да обилази градилишта и да контролише радове, као и у случају када, како је илустровала, имате мајсторе у кући које морате да терате да раде.

 

Она је нагласила да је игром случаја могла да искористи један тренажни лет хеликоптером како би извршила инспекцију једног места где се изводе радови на Коридору 11, као и да се из висине боље види шта се ради на земљи него када се у инспекције иде колима.

 

"Нисам грађевински инжењер, али са собом водим људе који знају посао. Раније нико није обилазио градилишта, осим када треба да отворе неки мост. Ја сам одлучила да сваки други дан будем на неком градилишту и обавим инспекције. То вам је као са децом, они нису навикли да их неко контролише", рекла је министар саобраћаја.

 

Према њеним речима Закон о планирању и изградњи је спреман, али још није решено питање конверзије.  Она је истакла да се може догодити да ће закон бити усвојен у новембру ове године, а да питање конверзије буде накнадно решено.

 

Министар је рекла да ће проблем са зградама у насељу Др Иван Рибар бити решен у марту, и да ће тада станари моћи да се врате у "потпуно здраве станове".  Михајловић је нагласила  да ће се тражити "да убудуће пре изградње зграда Грађевинске дирекције Србије бити провераван сваки тендер и сваки део који се користи за зграде".

 

Извор: Б92, Танјуг