RSS

You are here

Приоритет завршетак текућих пројеката у путној и железничкој инфраструктури

Укупна вредност започетих пројеката у путној и железничкој инфраструктури износи 4,2 милијарде ЕВРА и приоритет Владе је да се они убрзају и заврше, рекла је данас у Аранђеловцу потпредседник Владе и министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, проф. др Зорана Михајловић.

 

Михајловићева је на Регионалном инвестиционом самиту у организацији “НИН Фокуса”, рекла да је путни Коридор 10 у Србији до сада 80 одсто изграђен и да ће бити завршен до 2016, и подсетила да су претходне владе најављивале да ће бити готов још 2010. и 2012. године. Говорећи о изградњи ауто-пута од Београда до Црне Горе, Михајловићева је рекла да за неке деонице још нису пронађени извођачи радова и утврђени модели финансирања, прецизирајући да се ту пре свега мисли на могућност концесије за деоницу од Пожеге до Бољара.

 

Напомињући да грађевинарство у српском БДП-у учествује мање од четири одсто, док је на пример у Републици Српској учешће тог сектора 6,5 одсто, Михајловић је истакла да је циљ Владе да убрза реализацију пројеката и подигне активност грађевинске индустрије.

 

Говорећи о затеченом стању у ресору, Михајловић је рекла да је држава у претходном периоду била главни кривац за кашњење пројеката и доделу послова по дампинг ценама, јер је несавесно и недовољно контролисала грађевинске компаније. „У таквим случајевима није битно да ли је реч о страној или домаћој фирми, држава je морала да реагује било опоомињањем таквих фирми или повлачењем гаранција”, рекла је Михајловић.

 

 

Као пример таквих пропуста, она је навела тендер за изградњу Жежељевог моста, где је посао првобитно био процењен на готово 60 милиона евра, а онда је уговор закључен за 45 милиона. "Онда су почели проблеми и зато тај мост до данас није завршен", рекла је Михајловић.

 

Говорећи о решењу за питање конверзије грађевинског земљишта, Михајловић је најавила да би анализа ефеката тог процеса требало да буде урађена до краја ове године. План Владе је да се најпре у новембру усвоји нови Закон о планирању и изградњи, који неће обухватити питање конверзије, а да се половином 2015. донесе посебан закон који ће тај проблем решити. Питање конверзије тренутно у Србији налази између "чекића и наковња", односно између захтева Европске комисије, с једне стране, и инветитора са друге, рекла је Михајловић, додајући да се анализа ефеката конверзије ради у сарадњи са међународним институцијама.

 

Михајловић је најавила и да ће половином следеће године, на основу Закона о планирању и изградњи бити донета три посебна закона – један за област грађевинарства, други који ће се тицати имовинских односа и регулисати конверзију и трећи за увођење електронских грађевинских дозвола, које би требало да имамо већ у другој половини 2015. године.

 

Потпредседник Влаед се током излагања осврнула и на питање улагања у енергетску инфраструктуру, где је посебно издвојила изградњу гасовода “Јужни ток” и Ниш – Димитровград. Михајловић, која је у претходном мандату била министар енергетике, казала је да би тај гасовод могао да буде завршен за две године, и финансиран из зајма који је Европска банка за обнову и развој (ЕБРД) раније одобрила Србијагасу. “Процене су да годишње губимо око 20 милиона долара јер нисмо изградили тај гасовод, већ плаћамо високе транзитне таксе за гас који набављамо преко Мађарске", подвукла је Михајловић.