RSS

You are here

СНС МОРА ДА ПРЕЛЕЖИ ДЕЧЈЕ БОЛЕСТИ

Јавна предузећа треба да воде људи који су победили на конкурсима, они са знањем и искуством, против којих се не воде никакве истраге и који нису компромитовани, каже за “Блиц“ потпредседница Владе и министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Зорана Михајловић.

Реформе у ЈП неће бити нимало лаке и за њих је, поред политичке подршке, неопходна и подршка грађана Србије. Избором директора шаљемо и поруку шта држава жели да уради у јавним предузећима.

 

Каква је ситуација у странци после смене директора који су махом из СНС?

- Свима је јасно да нису сви директори радили једнако успешно. Ми смо спремни да кажемо и кад нешто није добро, без обзира на то ко је у питању. Ми смо и млада странка и морамо проћи кроз многе дечје болести. Сигурна сам да смо и вредни и жељни да покажемо да је у Србији могуће живети боље. Сваки дан проведен на послу посвећујем том циљу.

 

Да ли постоје отпори када је у питању идеја премијера Вучића да на челним местима ЈП буду професионалци, а не страначки кадрови?

- Код нас се све гледа кроз призму „бити или не бити“, али није тако. Људи морају добити могућност да се докажу и да направе резултат. За реформисање јавних предузећа неопходна је и политичка воља и подршка. Ако тога нема, не постоји менаџер који може спровести реформе.

 

Да ли сте за то да Милан Беко буде на челу „Железница“?

- Као председник кадровске комисије и као члан Владе, нисам добила никакав предлог за именовање новог директора „Железница“. Кад Влада буде расправљала о кандидату, рећи ћу своје мишљење, и тако ће бити за сваког кандидата. Невероватно звуче тврдње како сам ја против нечијег избора или како ће неко одустати од кандидатуре ако сам ја против.

Ова држава није ничија приватна имовина јер имамо законе и институције које морају да их спроводе. То шта се коме свиђа а шта не, треба да оставе за трачеве уз кафу.

 

Да ли ваше, често изненадне посете градилиштима, доприносе бржем раду?

- Не планирам да на крају мандата будем упамћена по пређеним километрима у обиласку градилишта, већ по километрима изграђених путева. Раније су се договори правили, малтене у четири ока, без поштовања рокова и уговора, и ово је један од начина да покажемо да тако неће моћи више да се ради. Путарима смо ставили до знања да ће држава штитити своје интересе и одговорно располагати новцем грађана, а фирме које нису у стању да обезбеде поштовање рокова, адекватну цену и квалитет, предложићемо за црну листу, што значи да неће моћи да послују с државом.

 

Да ли ће неки пројекат у Србији бити завршен пре рока?

- Нисам сигурна. Реалнији циљ је да убрзамо пројекте који касне како би били завршени у року или са што мањим кашњењем. Мост ЗемунБорча ће највероватније бити завршен у року, али и ту имамо најаву одштетних захтева извођача, вредних неколико десетина милиона долара. Поред општег јавашлука, на то је утицао и застој у експропријацији, непотпуни пројекти и нереално ниске цене које нуде извођачи да би добили посао. Могу да поручим свима да ће ово министарство инсистирати на томе да се свака грешка плати кроз казнене поене у уговору и губитак посла, макар то значило да ће нека звучна имена у грађевинарству бити на црним листама.

 

Шта ће се постићи спајањем „Путева Србије“ и „Коридора Србије“? Ко ће бити директор? - Пројекти у Србији касне у просеку три године, а наша процена је да то кашњење може да се сведе на минимум спајањем та два предузећа. Разлог за кашњење углавном је то што досад није било јасне поделе одговорности између два предузећа. Корак напред је и сама чињеница да ће се смањити трошкови управљања јер неће постојати два директора и два кабинета.О избору директора се није разговарало.

 

Да ли је завршено нешто од путева и мостова које је уништила поплава?

- До сада је на санацију потрошено 1,2 милијарде динара и поправљено је око 40 одсто оштећења. Сви су путеви проходни, а завршавају се пројекти за 15 потпуно срушених мостова, након чега почиње њихова изградња. До краја месеца биће готови и пројекти за чак 158 клизиста, након чега креће и њихово санирање. Премијерово и моје обећање да ће путеви бити санирани до 1. октобра биће испуњено.

 

ДС ОСТАВИЛА РАСУЛО

Премијер Вучић је приликом инаугурације најавио да ће „гајити опозицију као

мало воде на длану“, а опозиција је данас најстрашније нападана.

- Не знам због чега је страшна оптужба рећи да је власт ДС оставила државу презадуженом кад готово ниједан инфраструктурни пројекат није завршен, а паре су притом потрошене? Или то што се не зна где је све завршио новац из Фонда за капитална улагања Војводине? Не постоји област коју је ДС водила а да иза себе није оставила расуло. СНС не може и не сме да ћути о томе. Дужни смо да грађанима кажемо истину.

 

ПАЈТИЋ УНИШТИО ВОЈВОДИНУ

Када је у питању Војводина, шта ће се дешавати?

- Пајтић и његови компањони су једнако уништили Војводину колико је ДС уништио целу Србију, остављајући иза себе јад и чемер. Инсистирање ДС да остане на власти у покрајини по сваку цену говори о томе да немају нимало морала, а легитимитету да не говорим.

 

ЈАВАШЛУК, ЛОШИ ПРОЈЕКТИ, ВЕЛИКИ ГУБИЦИ...

Лоша пројектна документација „Коридора Србије“ коштала је државу 70 милиона евра. Да ли ће неко одговарати?

- То ће зависити од надлежних органа. Ја могу да гарантујем да Влада више неће дозволити да се ради ишта слично. Износ штете од 70 милиона евра није коначан.

Шта је било спорно?

- Најпре инвеститор, који је државно предузеће, лоше дефинише пројектни задатак, а онда пројектантска кућа не упозори да, на пример, нису предвидели енергетску мрежу, далеководе или насеље које већ постоји. Након тога, пројекат шаљу ревизионој комисији министарства како би пребацили одговорност, а чланови комисије, у којој седе запослени у министарству и професори универзитета, такође не ураде свој посао, а добију новац. Имамо примере да комисија за пројекат од шездесетак страна добије милион динара, па сваки члан за састанак добије по 200.000 или 500.000 динара. Можете ли да замислите пројекат спортске хале - на који је ревизиона комисија хтела да да дозволу - у којој, ако седите у првих неколико редова, не видите терен? С тим је прекинуто!

 

Извор: БЛИЦ