ВЕСИЋ: ДВЕ ГОДИНЕ БРЗЕ ПРУГЕ БЕОГРАД - НОВИ САД - ВРАЋЕНО ПОВЕРЕЊЕ У СРПСКУ ЖЕЛЕЗНИЦУ
Пре две године, први воз "Соко" кренуо је брзом пругом од Београда до Новог Сада и означио почетак нове ере српких железница, изјавио је данас министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Горан Весић.
Како је навео, за две године, остварено је скоро 41.000 полазака модерних, савремених возова у оба смера - Сокола, Регио-експрес и Регио путничких возова, којима се превезло готово седам милиона путника.
Само возом "Соко" остварено је готово 22.000 полазака између Београда и Новог Сада, а предности получасовног путовања користило је више од 3,5 милиона путника.
"Изградњом брзе пруге од Београда до Новог Сада почели смо да враћамо поверење у српске железнице. Пуштање у рад брзе пруге од Београда до Новог Сада био је историјски моменат у развоју железнице у Србији, након изградње прве железничке пруге од Београда ка Нишу крајем 19. века и градње пруге Београд - Бар, као највећег инфраструктутног пројекта у СФРЈ", истакао је Весић.
Навео је да ће већ у децембру бити пуштена у саобраћај и деоница брзе пруге од Новог Сада до Суботице, а потом и пруга до Будимпеште, која ће бити на нешто више од два и по сата од Београда.
"Већ ове године почећемо градњу брзе пруге до Ниша, која ће преко Скопља и Солуна ићи све до Атине. Ова деценија - биће деценија железница у Србији", рекао је министар Весић.
Како је навео, бројке јасно сведоче да се корисници, када имају могућност сигурног, комфорног и брзог железничког превоза, веома лако одлучују управо за овај вид путовања.
"Линија Београд - Нови Сад спада у најтачније железничке линије у Европи", подвукао је министар Весић.