ВЕСИЋ: ИЗГРАДЊА МОРАВСКОГ КОРИДОРА ТЕЧЕ ПО ПЛАНУ, ОВЕ ГОДИНЕ НОВИХ 50 КИЛОМЕТАРА
Изградња Моравског коридора убрзано се наставља, а ове године би требало да буде завршено нових 50 километара тог ауто-пута чија ће изградња, како се очекује, у потпуности бити окончана следеће године, изјавио је министар грађевинарства, саобраћаја и инфрструктуре Горан Весић.
"На тај начин ће 500.000 људи који живе у Крушевцу, Краљеву, Трстенику, Врњачкој бањи и свим другим околним местима коначно бити повезани ауто-путем и брзим саобраћајницама са осталим градовима у Србији”, рекао је Весић приликом обиласка радова на деоници од Кошева према Трстенику што је једна од две деонице Моравског коридора која, према плану, треба да буде пуштена у саобраћај ове године.
Весић је прецизирао да је завршено 27,83 километара од Појата до Кошева и да остаје да се заврше радови на деоници до Трстеника дужине скоро 20 километара који, како каже, напредују веома добро.
“Овде је урађено 94 одсто насипа и више од 80 одсто објеката”, рекао је Весић.
Остаје да се пусти 30 километара од Прељине према Адранима где је, према његовим речима, ситуација нешто мало слабија, али ће и та деоница бити завршена до краја године.
“План је да ове године завршимо нових 50 километара Моравског коридора што значи да остаје да се током следеће године, када је планирано да тај ауто-пут буде завршен, споје Трстеник и Адране”, рекао је Весић.
Навео је да изградња Моравског коридора значи више инвестиција, развој туризма и локалних бизниса и праву децентрализацију Србије која, како је додао, настаје онда када се ураде пут, пруга и када се сви градови саобраћајно повежу тако да људи могу да буду мобилни и да се инвестира.
Весић је, између осталог, навео да Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре завршава пројекат реконструкције пруге Сталаћ-Крушевац-Краљево-Рудница.
“Радимо и на пројекту реконструкције пруге Крагујевац, Краљево, Чачак, Пожега према Ужицу тако да ће и та пруга у неком наредном периоду бити реконструисана”, рекао је Весић.
Навео је да ове године, према утврђеном плану, треба да буде завршено око 166 километара ауто-путева и брзих саобраћајница, а до 2027. скоро 480 километара чиме ће, како је истакао, Србија доста уложити у своју саобраћајну инфраструктуру.
Весић је подвукао да радови на Моравском коридору теку по плану и додао да се проблеми који се јаве решавају, те да је сигуран ће бити испуњени задати циљеви за ову и следећу годину.
Радове на Моравском коридору обишао је и директор ЈП "Коридори Србије” Александар Антић који је захвалио Влади Србије и министру Весићу на огромној подршци коју даје реализацији овог и осталих пројеката у нашој земљи.
“Циљеви су веома амбициозни. Задаци који су пред нама веома су комплексни, али ми радимо веома посвећено како би то реализовали”, истакао је Антић.
Навео је да тренутно на градилишту, дуж читаве трасе, ради више од 3.700 радника са преко 1.500 јединица механизације.
“У овом тренутку најинтензивнији радови су од Кошева према Трстенику где изводимо све категорије радова, од завршетка насипа преко радова на свим објектима, а у једном делу трасе радимо и горње слојеве коловозне конструкције”, рекао је Антић.
Навео је да је динамика извођења радова добра и обећао да ће можда и пре рока бити завршена деоница од Крушевца до Трстеника.
“Када је у питању други део трасе, ту имамо одређених проблема. Радимо на њиховом решавању, али смо до сада и тамо пуно тога урадили. Од Адрана до Прељине, односно од Краљева до Чачка, када је реч о насипу, урадили смо око 97 одсто радова. Када су у питању објекти ту смо на преко 50 одсто, док смо на хидротехничком уређењу Западне Мораве завршили 22 одсто радова”, рекао је Антић.