You are here

ВЕСИЋ: КОРИСТИТЕ ТАГОВЕ, БРОЈ ВОЗИЛА НА НАПЛАТНИМ РАМПАМА УДВОСТРУЧЕН У 10 ГОДИНА

Министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Горан Весић изјавио је данас да је број возила који пролази кроз наплатне рампе у Србији скоро удвостручен у односу на 2012. и да је коришћење електронске наплате путарине (тагова) најбољи начин да се избегну гужве на наплатним рампама.

Весић је у Старој Пазови, где је присуствовао пуштању у саобраћај проширене и обновљене наплатне станице Стара Пазова на ауто-путу ка Новом Саду и Суботици, рекао да су управо из тог разлога ове године први пут уведене различите цене за путарине за оне који плаћају електронски и оне који плаћају директно.

“На овој наплатној рампи преко 52 одсто свих аутомобила електронски плаћају путарину. Када дођете на наплатну рампу, увек имате већу гужну тамо где се плаћа новцем. Ако више од 50 одсто возила користи таг, то значи да су тагови много пропуснији и омогућавају да се брже прођу рампе", објаснио је Весић.

Као је рекао, од почетком јуна сви који имају тагове, и који се пребаце на постпеид и вежу их за платну картицу, моћи ће да користе српске тагове у Северној Македонији, као што ће и македонске моћи да користе у Србије.

Такође, каже он, близу смо договора око тога са Хрватском и БИХ, а верује да ће ускоро српски тагови важити у већини суседних земаља.

Министар је истакао да на наплатној рампи Стара Пазова постоји укупно 17 пролаза, а од чега је урађено осам нових.

“Ово је друга наплатна рампа по броју аутомобила. Преко ове наплатне рампе прође око 30.000 возила дневно и око 12 милиона годишње, а преко Врчина 35.000 дневно и око 15 милиона годишње. У прошлој години је кроз све  наплатне рампе прошло укупно 68.5 милиона аутомобила, а 2012. 34,4, тако да имамо дуплиран број аутомобила", нагласио је министар.

Истакао је и да је приход много већи, јер су прошле године приходовали 36 милијарди динара, док је 2012. године приход од наплате путарине износио 14 милијарди динара.

“Ми ћемо у овој години отворити нове наплатне рампе на Кошеву, и неколико њих на Моравском коридору, које неће наплативати путарину до октобра. На тих седам нових наплатних рампи очекујемо више запослених који ће радити, као и већи приход", поручио је Весић.

Додао је да Стара Пазова прва од 26 наплатних рампи које ће бити проширене.

“Тренутно радимо проширење наплатних рампи Пожаревац и Смедерево, и оне ће бити готове до 30. јуна. У току су радови на проширењу наплатних рампи Алексиначки рудници,  Алексинац, Ћуприја, Параћин и Бачка Топола. Укупно ћемо проширити 26 наплатних рампи и тиме омогућити да се много брже пролази, и на неким од мањих наплатних рампи омогућити да постоји посебан канал за електронску наплату возила", навео је Весић.

Како је рекао, вема је важно да се реши излаз према Младеновцу код Малог Пожаревца који је проблематичан за све из тог краја, јер је један од највећих чепова, а кренуће се са радом на њему чим се реше имовинско-правни проблеми.

“Свака нова наплатна рампа имаће носаче за соларне панеле. Ми, иначе, много дајемо када су у питању обновљиви извори енергије, тренутно нам је у току тендер за 10 пуњача за елекричне аутомобиле. Изменом и допунама Закона о планирању и  изградњи, увешћемо обавезу да свака пумпа на одређен број пиштоља за пуњење горивом, морају да имају одређен број пуњача за електричне аутомобиле, па ће њихов број бити драстично повећан, јер је будућност у електричним аутомобилима и све више ће бити таквих аутомобила", рекао је Весић.

Додао је да са Путевима Србије раде на изради студије о постављању соларних панела дуж ауто-пута, који би истовремено били соларни панели и заштита од буке.

Нагласио је да Србија има скоро 1.000 километара постојећих ауто-путева, а да се гради први паметни ауто-пут и то је Моравски коридор.

“Заједно са Телекомом Србије, српским универзитетима и нашим институтима,  припремамо пројекат у коме ћемо све постојеће ауто-путеве претворити у паметне ауто-путеве. У оквиру Измена и допуна Закона о планирању и изградњи, предвиђено је да свака нова линијска инфраструктура, без обзира да ли је друмска или железничка, мора да има и оптичке каблове. Једноставно, увешћемо правило да свака нова инфрастуктура мора да буде грађена као паметна инфраструктура", истакао је Весић.

Он је додао да се на тај начин спремамо за будућност када ће, како је рекао, аутомобили сами комуницирати са путем.