You are here

ВЕСИЋ ОБИШАО РАДОВЕ У ТУНЕЛУ "ЛАЗ" НА ДЕОНИЦИ АУТО-ПУТА ПРЕЉИНА - ПОЖЕГА

Министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Горан Весић обишао је данас радове на изградњи тунела Лаз на деоници ауто-пута Прељина - Пожега, чија би једна цев требало да буде пробијена око 10. марта, а друга око 25. априла.

Весић је истакао да је изградња деонице Паковраћа - Пожега једна од најзначајнијих у Србији, јер се завршетком ауто-пута до Пожеге отвара могућност да се настави са изградњом два ауто-пута - ка Котроману и Републици Српској, и ка Дугој Пољани, односно Црној Гори.

Тиме ће се завршити изградња ауто-путева у овом делу Србије, који ће бити у потпуности саобраћајно повезан, нагласио је Весић.

Министар је истакао да је у тунелу Лаз, који ће бити дуг 2,8 километара, остало да се пробије свега 100 метара, на првој цеви.

“Очекујемо да лева цев буде пробијена до 10. марта, а друга око 25. априла", рекао је Весић након разговора са радницима у самом тунелу.

Министар је указао да је други тунел на траси, Муњино брдо, веома захтеван, да кинески партнеринапорно раде и на његовој изградњи.

“Очекујемо да заврше пробијање до краја године, како би покушали да испуне оно што смо се договорили, да се до краја године заврши ова деоница ауто-пута", рекао је Весић.

Додао је да је извођач радова, кинеска компанија ”CCCC”, повећала број радника, да треба да их стигне још око 130, а да ће их укупно бити више од 1.500 када почне летња сезона, како би ова захтевна деоница била завршена.

Колико је ова траса значајна, најбоље знају мештани, али и сви који путују на Златибор или према Црној Гори, јер је већ сада ауто-пут "Милош Велики" растеретио саобраћај на путевима у том крају.

"Саобраћајно повезивање не значи да су само људи ближи једни другима, већ и да ту долазе нове инвестиције, отварају радна места, да су веће плате, да се развија туризам", напоменуо је министар Весић.

Подсетио је да је у току и пројекат интегралног развоја Овчарско-кабларске клисуре, која подразумева улагања у Овчар Бању, као и изградњу видиковца на Каблару, додајући да је све то могуће захваљујући ауто-путу, који је учинио да тај крај постане доступнији и туристички атрактивнији.

Захвалио је свима који раде на изградњи деонице ауто-пута, како би била завршена у договореном року.

"Имамо редовне састанке, анализирамо ситуацију, реагујемо на терену, јер желимо да решимо све проблеме који се неминовно јављају на овако великом пројекту, који ће бити завршен и повезаће Србију са Црном Гором и БиХ", рекао је Весић.

Менаџер пројекта Шоу Јицхенг рекао је да је почаствован што ради у Србији, и управо на пројекту ауто-пута Прељина - Пожега, који је, каже, у овој последњој фази веома изазован, али и навео да ће се са свим тим изазовима изборити.

Захвалио је министру Весићу и свима који су укључени у пројекат.

"Тунел Лаз је најдужи на траси, а тунел Муњино брдо је веома изазован, али ћемо у складу са захтевом државе, ангажовати сва средства и ресурсе како бисмо завршили све по договору", рекао је Шоу.

Завршетак комплетне деонице Паковраће - Пожега, дуге 19,6 километара, је децембар ове године.

Цела деоница Прељина - Пожега дуга је 30,9 километара, а вредност радова је 523,5 милиона долара.

Тунел Лаз биће дугачак 2.850 метара, а тунел Муњино брдо 2.740 метара.