You are here

ВЕСИЋ: ОСИМ ИЗГРАДЊЕ АУТО-ПУТЕВА РАДИ СЕ И РЕКОНСТРУКЦИЈА РЕГИОНАЛНИХ ПУТЕВА

Министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Горан Весић обишао је данас завршне радове на сигнализацији Баваништанског пута и најавио да ће Панчево бити и обилазницом повезано са ауто-путем према Нишу и Новом Саду.

"Видите, осим изградње ауто-путева и брзих саобраћајница, ми се бавимо и реконструкцијом регионалних путева који нису толико вредни као ауто-путеви, али су значајни за грађане", казао је он.

Весић је нагласио да је такав пут конкретно Панчево - Баваниште дужине 6,1 километар и ширине 7,1 метара веома прометан и фрекфентан.

Његова реконструкција, како је нагласио је била веома важна јер је он једина веза Подунавског и Јужнобанатског округа, односно Панчева и Ковина са Смедеревом и Пожаревцем.

"Честитам компанији која је изводила радове, јер су то радили под саобраћајем и заиста су добро урадили пут. Остало је још 1,6 километара да се уради до горњег слоја асфалта и да се заврши обележавање", казао је Весић.

Министар је најавио да ће у наредном периоду бити реконструисан и мост који се налази на том путу,као и да ће се према Смедереву следеће године такође радити реконструкција пута.

"Најзначајнији пројекат за Панчево када су у питању путеви је сектор Ц, а то је веза између Бубањ потока и Панчева, чиме ће коначно бити завршена обилазница око Београда. Ту имамо два тунела, а експропријација до петље Болеч је малтене завршена", казао је Весић.

Како је навео радиће се и железничко друмски мост на Дунаву дужине око два километара саме конструкције и то су два најзначајнија објекта на сектору Ц односно обилазнице, која ће омогућити Панчевцима и свима који долазе из овог краја Баната да се прикључе на ауто-пут Ниш - Београд.

Весић је нагласио и да ће када се заврши сектор Ц дати налог за пројектовање сектора Д, а то је веза Панчева па све до новог моста код Батајнице и тада ће Панчево добити још једну обилазницу на ауто-пут према Новом Саду.

Министар је најавио и да ће се следеће године радити реконструкција пута Панчево - Београд и да се раде припреме да се веома брзо крене са уговарањем Београдске градске железнице, која ће бити компатибилна са метром и требало би да повеже све београдске приградске општине са метроoм, односно Лазаревац, Сопот, Барајево, Младеновац, Обреновац и Сурчин.

"У оквиру Београдске градске железнице предвиђено је да буде укључено и Панчево, што значи да ће Панчево имати јединствену карту, што је веома важно. Имаћемо градске возове које ће ићи на 20, 25 или 30 минута како већ буде динамика, што јесте суштина градског воза, што ће онда потпуно променити начин живота људи у Панчеву, јер све више људи из Панчева ради у Београду и обратно", нагласио је Весић. Према његовим речима, тако ће бити везана и Пазова.

"Постоји још један пројекат који се надам се да креће следеће године. То је пруга која из Панчева иде кроз Банат, према Зрењанину и Кикинди, све до Суботице и она треба да буде заједно са нашим кинеским партнерима модернизована за брзину од 120 километара на сат", казао је Весић.

Градоначелник Панчева Александар Стевановић казао је да је путни правац Панчево - Баваниште најоптерећенији и да су се људи који пролазе туда често сусретали са великим гужвама и инфраструктуром која није била на задовољавајућем нивоу.

"Честитам компанији која је изводила ове радове у тешким условима обзиром на велики интензитет саобраћаја, али смо ипак успели да у веома кратком року добијемо рехабилитовану саобраћајницу и заиста данас се кретати њом је задовољство", казао је он.

Према Стевановићевим речима, Град Панчево је пре три године  уговорио пројекат јавно-приватног партнерства везаног за реконструкцију и рехабилитацију улица и до сада је реконструисано негде око деведесет километара путева и преко 120 улица.

"Настављамо да радимо и у 2024. години у плану је да наставимо са реконструкцијом нових девет улица", казао је он.

Градоначелник је истакао и да је сектор Ц обилазнице око Београда, "деценијски сан Панчеваца, да добију директан излаз на ауто-пут".