You are here

ВЕСИЋ: ПОЧЕЛА ИЗГРАДЊА НОВОГ ЖЕЛЕЗНИЧКОГ ТОМАШЕВАЧКОГ МОСТА НА ПРУЗИ ПАНЧЕВО - ЗРЕЊАНИН

Радови на изградњи железничког Томашевачког моста, преко Тамиша, на прузи Панчево - Зрењанин, започели су данас, а рок за завршетак тог посла је 460 дана, изјавио је данас министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Горан Весић.

Нови железнички мост, дужине 120 метара, налазиће се недалеко од постојећег железничко-друмског моста између Орловата и Томашевца, изграђеног 1880. године, који ускоро више неће бити у употреби.

Уместо њега, новим мостом чија је градња почела пролазиће само возови, док „Путеви Србије“ планирају изградњу новог друмског моста, са обилазницом око Орловата, навео је Весић.

„Томашевачки мост служио је за одвијање железничког и друмског саобраћаја, што је деценијама доводило до проблема, јер када су пролазили возови, није био могућ друмски саобраћај.То више неће бити случај. У наредном периоду преко Тамиша код Орловата, уместо једног нефункционалног моста друмско-железничког моста, постојати два моста – железнички и друмски, што ће значајно убрзати саобраћај и осигурати већу безбедност свих путника“, истакао је министар.

Весић је истакао да је вредност уговора за изградњу новог Томашевачког моста нешто више од 1,5 милијарди динара. Уговор је предузеће Инфраструктура железнице Србије закључила са „Еxтра-ауто транспортом“, у заједничкој понуди са фирмама „Брикен“, „ЗГОП“ и „Триопројект“.

Реч је о мосту између Орловата и Томашевца, који се налази на регионалној, једноколосечној, неелектрифицираној прузи Панчево Главна – Зрењанин – Кикинда – државна граница, чија је модернизација у плану.

Министар је појаснио да је досадашњом анализом стања Томашевачког моста утврђено да није исплативо улагање у постојећу мостовску конструкцију и да је потребна изградња новог објекта.

Указао је да и је постојећи Томашевачки мост био у употреби пуних четрнаест деценија и представља најстарији мост тог типа у Србији, симболизујући историју Баната и железничку традицију тог дела земље.

Због тога су, на сугестију грађана, из Инфраструктуре железнице Србије покренули иницијативу да се постојећи мост сачува и након што у потпуности престане да буде у употреби, имајући у виду да је важно за Зрењанин да стари мост буде сачуван као индустријско и техничко наслеђе, посебно због чињенице да ће тај град бити Престоница културе 2025. године.