You are here

ВЕСИЋ: ПОЧЕЛО АСФАЛТИРАЊЕ ПРВЕ ДЕОНИЦЕ ДУНАВСКОГ КОРИДОРА

Министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Горан Весић обишао је радове на Дунавском коридору односно брзој саобраћајници Пожаревац - Велико Градиште - Голубац која ће, како је рекао, комплетно бити завршена до краја 2025. године, а потпуно ће проментити начин живота људи у том крају, допринети развоју туризма и обезбедити додатне инвестиције.

"Почело је асфалтирање прве деонице Дунавског коридора", рекао је Весић приликом обиласка радова на делу где је урађена пробна деоница асфалта у дужини од сто метара у пуном профилу леве саобраћајне траке.

Навео је да ће наредних дана почети да се асфалтира око километар дневно и додао да је план да се до средине следеће године заврши лева трака до обилазнице око Пожаревца, да ће до краја следеће године Пожаревац бити спојен на комплетну саобраћајницу у пуном профилу, а да ће до краја 2025. године Дунавски коридор бити завршен у потпуности.

Министар је истакао да је то једна од најважнијих саобраћајница које се раде у Србији.

"Дунавски коридор ће потпуно променити начин живота људи овде, обезбедиће додатне инвестиције јер инвеститори долазе тамо где има изграђених путева или пруга и омогућити развој туризма, пољопривреде и свега онога што иде уз изградњу једне саобраћајнице", рекао је Весић и додао да је зато визија председника Србије Александра Вучића да се Србија саобраћајно повеже.

Министар је рекао да је Дунавски коридор важан јер ће омогућити да се Велико Градиште, Голубац и Пожаревац повежу са Београдом и другим крајевима Србије, да се из главног града до, на пример, Сребрног језера стигне за 40-ак минута, као и додатни развој овог краја.

Навео је да се са румунском страном преговара око заједничке изградње једног моста и да ће се видети да ли ће он бити код Голупца или Великог Градишта.

"Видећемо где је најзгодније, али је неопходно да се Србија и Румунија повежу са још са једним мостом како би грађани лакше пролазили, како би имали више посетилаца на нашим тврђавама које смо обновили и како би наши људи могли да одлазе у Румунију јер је штета да Румунија и Србија, као две братске и пријатељске земље, нису добро саобраћајно повезане и време је да се сада то исправи.  Изградња ове саобраћајнице доводи до тога да размишљамо о новом мосту и тако је увек, један пројекат доводи до реализације неких нових и тако се земља развија", закључио је Весић.

Директор ЈП "Коридори Србије" Александар Антић је рекао да је Дунавски коридор изузетно значајан, али веома комплексан пројекат.

Навео је да је укупна дужина те брзе саобраћајнице 68 километара и да су на њој предвиђена 52 моста и надвожњака, пет петљи и 16 кружних раскрсница.

"У овом тренутку имамо отворену трасу у дужини од око 47 километара на којој радимо све врсте земљаних радова и изградњу саме коловозне конструкције", рекао је Антић и додао да се тренутно ради на 27 мостова и надвожњака, те да је израђено отприлике више од 50 одсто свих бетонских шипова који треба да се уграде.

Антић је рекао да је на изградњи ове брзе саобраћајнице тренутно ангажовано више од 300 радника са преко 200 јединица механизације, а да је план да се та динамика значајно увећа у наредном периоду, те да се очекује да ће то врло брзо бити 500 радника.

Истакао је да се радови изводе у складу са динамиком и уговором и да постоји велика синергија свих учесника на пројекту.

"Имамо снажну подршку државе, почев од председника Вучића који је више пута обилазио ово градилиште и дао додатни подстицај свима нама да се радови реализују далеко брже од онога што је у почетку било планирано", рекао је Антић и додао да је изузетно велика и подршка Министарства грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре.

У обиласку радова на Дунавском коридору су, између осталих, били државни секретар у Министарству грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Михајло Мишић и помоћник министра грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Мирослав Алемпић.